Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Shopoholic...

Publicerad 2008-10-29 14:13:28 i Allmänt,

...på promenad i Tinneröskogen...d e jag absolut INTE...tycker verkligen inte om att ränna runt i butiker, MEN idag så gjorde jag d... Elin messade mig strax före halv åtta i morse, vi drog ut med doggsen på en långpromenad...SKÖÖÖNT...liiite kyligt va d å halt på asfalten så man fick passa sig för att inte ramla omkull....hade en annan "dråsat" i backen hade väl Richterskalan visat på 7,0 =P Efter d så åkte vi till Ikanohuset...(en massa butiker i samma byggnad). Köpte halksockor st 14-19 åt Annie...näe, d har inte gått en säkring i hjärnkontoret....hon har skadat en klo å slickar på den så nu har hon en rosa lite socka på....så söööt*L*. Vi gick en sväng på IKEA å hittade en skitsnygg tavla till köket med en del kryddor...blev såå bra, köpte en plastlåda å ha kossans alla leksaker i, inte för att d får va där så länge...hon plockar ut nästan allt på golvet på än gång!!!...men men....hittade faktiskt en hel del vinterkläder som jag skulle vilja ha...men då säger plånboken ifrån...faaan så jobbigt d e när pengarna aldrig räcker till...som långtidssjukskriven så får man banne mig vända på varenda krona...Linus å Lina fyller år snart å ingen av d vet vad d önskar sig :-/ Hur ska jag då göra d??!!??...jag har handlat till Lina idag, så jag måste ut å handla åt Linus oxxå...usch...snart e julruschen igång...d har ju redan plockat ut en del julsaker i butikerna..."suck"...snart börjar d väl vid midsommar med julgrejjorna...d e sjukt...å så många ensamma människor som får ångest över julen blir påminda redan nu...näe julen e bara sååå jobbig, vill verkligen inte ha jul...d va kul när kidsen va små å man samlades hela familjen men nu e d ju inte så....Får se om och när jag kommer i gång på Stadsmissionen...kanske kan man bidra med nått där under jul...finns säkert behov över julen för dessa människor att ha någonstans att gå...hjälper gladeligen till med en sån grej istället...men d får visa sig, ska träffa en kille därifrån på onsdag nästa vecka så håll tummarna att d löser sig....Jääzzzzp, ska ta tag i disken nu...den står kvar där å har inte hoppat upp i diskstället så jag får väl se till att den hamnar där...ha d bäst å ta hand om varandra....kramelikraaaam

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela