Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Rottweiler...

Publicerad 2008-10-08 17:47:56 i Allmänt,

Så här ligger man i husse å mattes säng när hon tror att vi inte ser henne......ja, under d året som jag haft min tjejja så måste jag skriva att jag blir välldans förundrad över människors beteende. Jag har ALLTID velat ha en rottis men TYVÄRR inte haft den tiden och möjligheten att skaffa någon förrän nu. Annie kom till mig den 1/12-07, egentligen bara för en kort period MEN jag fick den stora äran att behålla henne på foder. Men nu tebax till d jag egentligen ville skriva om, Rottweiler klingar väldigt olika i folks öron...en del blir tydligen helt rabiata när man kommer gåendes med en rottis, en man kom över på min sida och sparkade mot Annies huvud å kallade henne hundjävel!!! Que?!?...vad händer, jag fattade ingenting...har kommit fram folk å frågat om jag e kaxig som har henne?!? VA????...vad e d frågan om?!?..NEEEEJ!!!!!!....jag e INTE kaxig å jag har inte en MÖRDARHUND som en "kostymnisse" påstod sig veta att hon är....man läser mycket i tidningarna om att den rottisen gjorde utfall lr bet den lr den...MEN vad man inte tar reda på är om det är en renrasig rottis...för tyvärr så är många sk rottisar en blandning av div olika raser och kollar man på blocket så är d väldigt många UTAN stamtavla....alltså ingen renrasig hund...Ska man skaffa en rottis så ska man tänka till både en å två gånger...jag menar inte att det är problem att ha en rottis...men man MÅSTE vilja träna med den, det räcker inte med att bara gå runt kvarteret lr inte ens en långpromenad...d behöver få jobba med skallen oxxå. Annie älskar att köra Agility, lydnaden e väl mindre roligt tycker hon MEN vi tränar ca 3-4ggr i veckan....Jag har en stooor önskan gällande dessa hundar, både av uppfödare å köpare...kolla av VEM du säljer din hund till och dig som köpare, köp INGEN  hund utan stamtavla, ta reda på hur mycket tid och arbete du behöver lägga ner på hunden....för får dessa hundar den stimulansen d behöver så kan man inte få en bättre hund. För d älskar verkligen att jobba likväl som d bara vill vara å ligga å pysmysa i sängen

Kommentarer

Postat av: Roger

Publicerad 2008-10-10 23:24:19

Vi har träffat Annie och det är världens snällaste hund. När hon kom in i vårt hus så blev hon så glad att hon bar sprang runt och ylade. Men det var ett gott yl!! Min son blev dock lite skraj av ylandet, men fann sig snabbt och kom fram till att Annie är en snäll hund. Senare när vi gick ujt och rastade Annie så lekte vi SÖK och det älskade hon verkligen. Sen kastade vi snöbollar...(ja det var ett tag sen vi sågs) och Annie fick aldrig nog. Och för att inte tala om Kicki. Vilken otrolig hundälskare...man ser att hon trivs med Annie:)) Men vem skulle inte trivas i detta sällskap?? Två underbara tjejer helt enkelt!!



Kram Roger m familj

Postat av: Svar:

Publicerad 2008-10-11 12:40:21

Åååhh...TACK Roger, blir ju alldeles rörd av dess ord...ni e för härliga allesammans...Hoppas vi kan ses snart, kramiz på er alla från mig å en riktig blööt "slick" från Annie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela