Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Mobbning...

Publicerad 2008-10-24 09:38:50 i Allmänt,

Linus jag å Lina, (gammalt kort)...e ett jäkligt laddat ord för mig =(. Blev retad från d jag va liten...men i sexan blev d som värst...jag var duktig i basket å vi hade en suverän lärare som tränade oss i sexan, vi vann en del tävlingar men d va en ren pina att gå ut på planen för jag visste vilka glåpord som skulle kastas ut...jag körde alltid tre perioder...väldigt tuffa perioder, för jag älskade verkligen att spela men alla dessa ord som kastades ut gjorde sååå förbannat ont...till slut gav jag upp spelandet...pallade inte med d längre och idag ångrar jag att jag inte fortsatte..dessa ord klingar fortfarande i mina öron...vill inte skriva ner dessa ord för d e så ofantligt fula å gör fortfarande ont...sen gjorde d inte saken bättre när jag hamnade i ett förhållande där jag fick höra hela tiden att jag va fet, ful å äcklig...att jag skulle va jäkligt tacksam för att han ville ha mig...får man höra d tillräckligt många gånger så tror man på d själv, han var oxxå fruktansvärt svartsjuk men genom sig själv känner man ju andra...ja, otrohet fanns oxxå med i bilden...men d jävliga va att han anklagade mig vid d få tillfällena vi var ute tillsammans....att jag skulle ragga på andra  å han letade oxxå igenom min plånbok för att se om jag hade telefonnr där, hade även ett annat förhållande med otrohet, lögner å svek...vet inte VARFÖR jag hamnar i sånna förhållanden!!...jag har ALDRIG  och kommer ALDRIG att vara otrogen för vill man göra illa någon å sänka den personen så e man det!!....Jag vill aldrig att någon ska behöva gå igenom något sådant....självkänslan hamnar på botten...Det  här drar upp mycket skit känns d som nu..men vad vill jag få ut av dessa rader?!? med tanke på d som jag kopierade från Lina igår så drog d ju upp en del gammalt skit..vill bara att man ska tänka sig för med vad man säger å kallar folk för...d kan sätta sina spår även fast man inte tror d...vi e olika på alla sätt å vis å d måste man ju acceptera...man kan inte älska alla å d kan jag ju stå till tjänst med att d finns personer som jag har VÄLDIGT svårt för, men jag behöver ju inte umgås med dessa tack å lov...ja, d blev några rader idag med om än inte så uppmuntrande...ha d bäst å ta hand om varandra...

Kommentarer

Postat av: peter

Publicerad 2008-10-25 18:06:42

Jag har också gått igenom en massa år av mobbing och precis som du säger så sätter det sina spår... jag tror inte att det är ett endaste dugg konstigt att vi ofta väljer väldigt dyssfunktionella relationer... på nåt skevt sätt så känns ju det tryggt eftersom vi är så vana vid att bli behandlade som skit... å kanske har vi någonstans långt inne i oss en önskan om att kunna förändra dessa människor... en hopplös uppgift eftersom det bara finns en enda människa jag kan förändra... mig själv... å det har jag äntligen fattat... men det känns fortfarande lite läbbigt med trygghet och lycka... men va fan... det kommer med tiden L

(((kram)))

peter

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela