Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Kan man tiga...

Publicerad 2008-10-27 11:17:29 i Allmänt,

...ihjäl problem?!?!...skulle inte tro d men vissa tycks d...VARFÖR ska d va sååå förbannat svårt att försöka reda upp saker å ting när d blir ett problem!!!!!?????!!!!...varför försöka tiga ihjäl det??...d funkar inte å blir bara till ett större å mer irriterande problem, som tillslut kanske inte alls går att lösa..."suck"...fattar inte vad man e rädd för??...vill man inte lr stangerar man bara å låter d få fortgå??? Jag e en sån där förbannat jobbig människa som säger vad jag tycker å känner, d e ett problem för en del...speciellt när man jobbat i ett kvinnodominerat yrke, då ska man helst snacka skit bakom ryggen så d kommer fram den vägen...då kan personen gå å sura ett par dar å sen e d bra igen....istället för att man säger saker "face to face"...d e väl både schysstare å mer rakt lr?!?...Min ena chef sa till mig en gång när d va massa skit på jobbet att du e så "manhafftig"..TACK TACK sa jag då...vad hon menade va att jag va för rak för d kvinnliga könet..istället för som många karlar säger va d tycker å sen e d bra!!...haha..ja, nu e d säkert en del som ser rött å tycker att jag skriver en massa skit, men d bryr jag mig inte speciellt mycket om...d här e mina upplevelser å d kan INGEN ta ifrån mig!!...jobbar faktiskt mycket hellre ihop med en skock karlar än med kvinnor...d känns iallafall för mig mycket bättre, där kan man slänga käft å säga i mångt å mycket va man tycker å tänker UTAN en massa sura miner å tandagnissel. Jag e inte på något sätt en översittare som säger saker för att såra människor, försöker absolut inte få rätt i allt heller...jag "kastar" inte ur mig kritik lr dyligt...försöker faktiskt va konstruktiv i d jag säger...men men shit happens...hoppas verkligen på att d här kommer att kunna lösas å att man kan prata om d...vill inget hellre än att d ska gå att reda ut...men båda måste ju kunna hjälpas åt för att lösa d...JAG fixar inte d alldeles ensam!!!..."suck", ja nu gick luften ur mig när jag fick skriva av mig =P....en stooor kram till er alla mina vänner å ni övriga som orkar läsa min blogg!!!

Kommentarer

Postat av: peter

Publicerad 2008-10-27 21:34:02

Vi har något som vi kallar för morgonmöte varje dag på mitt jobb... en helt underbar grej som jag skulle vilja rekomendera till ALLA... där sitter jag i en ring och berättar (en och en utan att någon avbrytar) om hur JAG mår... å när jag är klar så går ordet vidare... Vi har hållt på med det i många år nu och faktiskt... vi har lärt känna varandra på INSIDAN... och det är väldigt sällan skitsnack och konstiga "spel" där jag jobbar... vi pratar MED varandra och inte OM varandra... och vi är både killar och tjejer L.

Ja jag ville bara dela med mig om hur vi bär oss åt för att kunna trivas tillsammans... å att det funkar.

(((kram)))

peter

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela