Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Hände nått...

Publicerad 2011-03-24 14:04:20 i Allmänt,

...väldigt lustigt igår när jag var i skogen med tjejjerna...denna promenaden var allt annat än rolig...vi hann väl inte mer än kliva ur bilen så sprang Annie bort mot vägen vi brukar gå, såg då inte att Vildsvinen varit framme å bökat förrän hon ligger med benen i vädret å rullar sig så gott...fick inte bort henne förrän jag handgripligen tog tag i halsbandet å föste bort henne....de dröp verkligen skit om henne...grrrr...hundj***l rent ut skrivet...sen fortsatte vi å Nova hade som vanligt spårlinan på sig å ALLA dessa löv som for omkring skulle hon ju bara fånga!!...de blev en massa ryck i linan å hon studsade åt alla håll å kanter så till slut så fick hon gå bara en meter på linan för de gjorde så jäkla ont med dessa rycken i linan....då lugnade hon ner sig å skötte sig riktigt bra...hon e verkligen duktig när hon har linan på å hon går som oftast tebax samma väg så jag slipper trassla med linan bland träd å snårbuskar...sen så gick vi en runda vi gått flera ggr å helt plötsligt så stannade båda tjejjerna som var några meter framför mig...öronen la de bakåt å vände om å gick mot mig, blev lite konfunderad över deras beteende...gick iaf förbi med en motvillig Nova som inte ville gå med å Annie kom precis bakom å sen drog Annie som en avlöning....fattade ingenting...hon har aldrig någonsin dragit tidigare trots att vi haft hjortar å andra djur som gått en bit framför oss men nu drog hon som sagt ¨kom tebax efter ett tag å gick verkligen hopkrupen men verkade inte stressad på något sätt.....ja lustigt va de...en av damerna på¨boendet sa direkt att de va vargen som synts här men de va nog en månad sen den va här i trakterna...någon som upplevt något liknande????
Blev iaf en del foton tagna trots bångstyriga hundar...ha de bäst å njut av återstoden av torsdagen, själv ska jag in å träna med tjejjerna å ha möte med trivselgruppen...


I måndags var himlen otroligt vacker, John fotade


Annie gick runt med pinnen i munnen hela promenaden

Tjejjerna fick leta korv i snön...

mossa å lingonris...

Isen låg i kant med badbryggan...

Annie står på badbryggan å Nova på isen, såg lite roligt ut

Denna vackra tjejjen stod efter vägen tillsammans...

med denna lilla killen!

Kommentarer

Postat av: Petra L

Publicerad 2011-03-24 15:34:54

Varg! Läskigt. Tänk att bajs kan vara så roligt. Dino är hopplös när det gäller hästbajs. Middagen är serverad tycker han. Rulla sig är ju alltid lika roligt om man får upp pulsen på matte samtidigt. I hate. Ha en fin dag du med. Kram

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-03-24 18:42:54

Jösses - varg!



Nog för att det är ståtliga djur, men man vill nog inte stöta på dem i skogen :S

Postat av: Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa!

Publicerad 2011-03-25 11:13:30

ajdå, ja vargar är inte att leka med... hoppas ni inte stöter på dom mer.



sv: hehe! ja jag får la testa... får se vad skattemyndigheten tycker om det bara. :)



ha en underbar dag! nu är det snart helg igen! weeeeiiii!!!

Postat av: ≈Sanna≈

Publicerad 2011-03-25 23:52:39

Det låter riktigt skumt, jag vet att vi hade varg häromkring för någon vecka sedan men har inte hört något sista veckan iaf.

Underbara bilder som vanligt, den på Annie med pinnen är ljuvlig.



Tusen tack för dina ord på min blogg. Just nu mår jag rätt ok.

Hoppas ni får en fin helg,

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela