Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

God morgon!!

Publicerad 2011-01-08 10:23:27 i Allmänt,

...gott folk, idag känner jag mig något bättre än igår efter vurpan, tog med grannen under oss på en promis imorse...så vi drog till skogs vid åtta tiden å var hemma strax före halv tio. De va mörkt när vi klev iväg å efter att vi gått en halvtimme så började de snöa ymnigt med stooora flingor....så vackert å så tyst å fridfullt i skogen...
Igår när jag frågade Katarina om hon skulle med så drog hon in mig å visade på en hel del läckra garner....hon skulle sticka ett par raggisar åt mig....kommer bli asläckra!!...hon e lixom jag lite väl övergödd så hon e så tacksam att jag vill dra med henne ut...John var iväg igår å köpte en ny bil eller en bättre begagnad kanske de heter*L*...en Golf kombi riktigt fin till en skaplig peng, den e dock avställd å lite småfel som behöver åtgärdas innan den e i bruk... Kanske man kan ta sig ut bland folk snart igen, har absolut inga problem att va själv å utan umgänge men nu e de 7 v sedan jag kunde ta mig in till stan å träna ihop med träningsgänget å de saknar jag så jag har haft en del abstinensproblem sista tiden!! =P. Hoppas ni får en underbar lördag....imorn kommer Kicki med la familia så vi ska köra lite lydnad med brudarna...behöver all störning jag kan få med Nova...platsläggning e lite svårt att veta hur hon e eftersom hon funkar när jag kör själv med henne....men på tävlingen e de ju ett gäng andra hundar med!!...sköt om er nu!!! kramelikraaaam



Ja se de snöar...



Finns inga dåliga väder...

Kommentarer

Postat av: Jonnie

Publicerad 2011-01-08 10:49:28

ja visst e de konstigt, tror att vi har pajjat denna planeten :)

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-01-08 10:49:47

Snällt av grannen att fixa raggsockar åt dig - ett måste denna kalla tid!



Sv: Ja, har man planer så har man :P

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-01-08 10:56:39

Vad härligt med en morgonpromenad :) Fast kl 8 låter lite tidigt för min del ;) Då ligger jag och sover, iaf nu när jag är hemma :)

Blir tyvärr lite sent i säng på kvällarna, eller kanske snarare morgonen. Tror kl var 02,30 när jag la mig, lite sent kanske ;)

Postat av: Anna & Nova

Publicerad 2011-01-08 11:43:05

Bra att dte känns bättre efter vurpan :) Gött att ni köpt en bil, förstår att det är jobbigt utan bil. Jag blir galen efter ett par dagar utan bil hehe.

Har ni anmält er till någon lydnadstävling?



Kramar

Postat av: Anna & Nova

Publicerad 2011-01-08 12:58:08

Sv: Ja visst är den :) Nä det kan jag förstå, det hade inte heller jag gjort. Hoppas att ni kan komma er iväg och träna lite snart då :)



Kramar

Postat av: Jonna & Svante

Publicerad 2011-01-08 14:56:32

Skönt att det känns lite bättre efter din vurpa!

Postat av: Sara

Publicerad 2011-01-09 06:49:31

Jag blir helt handikappad utan bil, och då bor jag ändå i stan :P Det är perfekt att lära dem jobba i djupa snön! :) Bra tips med rutan :) Jag ska nog börja med lite spår, jättebra för hjärnkontoret, vet inte med Golle. Har tagit ur honom allt vad spår heter utomhus sen han var valp för att inte trigga hans jaktinstinkt. Har lyckats väldigt bra tycker jag, haha! Men Polly som har en intryckt näsa kommer få köra mycket spår för stimulering av luktsinnet :) Bra att du är bättre efter vurpan! Sjukt halt ute efter allt regn så på med broddarna :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela