Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Japp då va...

Publicerad 2011-04-07 09:04:57 i Allmänt,

....det avklarat...träffade två MH domare ute på Tinnerö igår för att se hur lilltrollet reagerar på olika moment som fått mig att bli lite fundersam kring henne...Cathrin som skulle bedöma henne tog med en kollega som även han e MH domare å äger rottisar å har haft i många år....jag träffade två fantastiska personer!!...borde kunna gå att odla sådana människor för de växer absolut inte på träd.

Det finns en del att jobba på med henne och jag har fått jättebra tips som jag absolut ska annama...hon missade en del "lektioner" under tiden hon var skadad å bara fick ut å göra ifrån sig å sen bäras in igen, vad jag menar e att hon hade ingen möjlighet att ha en relation med andra hundar eller leka med några under den tiden hon hade sin skada...så hon signalerar inte som hon ska i vissa lägen...hon gör de men med väldigt små signaler...å dessa såg Cathrin å Christer när de såg henne på lite håll...vi blev uppmärksammade på det så vi ska jobba vidare, de som kändes otroligt skönt var att de sa att jag hade jättebra lydnad på henne å att de underlättar massor i dessa situationer. Dumpen testade vi å den gick hon igång på så de finns en del krut i den kroppen...de tyckte att hon reagerade lite mer än vad man borde i hennes ålder å att hon e tik, detta e genetiskt betingat å ligger inte på mitt ansvar att jag på något sätt gjort fel å de kändes oxxå skönt för visst har jag tvivlat på min förmåga mellan varven ang henne...pratade med de om att kastrera henne å de tyckte de att jag skulle göra...de ger inte lika stor effekt som när man kastrerar en hane men de kan ändå dämpa henne lite...

De här har varit sjukt jobbiga dagar å tankarna har varit allt ifrån att jag måste göra mig av med henne till att de e mitt fel alltihopa å att de e jag som inte kan vara en bra förare för henne...
De här har precis börjat å jag ska jobba massor för att få bort dessa sakerna med henne...hon kommer alltid ha en viss reservation och jag kommer inte att tävla med henne på mycket länge...Om jag alls kommer att tävla...men de e ju inte den viktigaste biten i de hela...de e ju att jag ska ha en fungerande hund som funkar med oss och omgivningen på ett bra sätt...

Kommentarer

Postat av: Anna & Nova

Publicerad 2011-04-07 09:53:40

Hej Kicki

Jag sa ju att det skulle gå bra :) Underbart med människor som kan ge så god hjälp. Nu vet du vad hennes beteende beror på. Det är alltid jobbigt att leva i ovissheten.

Nu har du verktyg att jobba med och det underlättar ju mycket :)



Kramar <3

Postat av: Jonna & Svante

Publicerad 2011-04-07 20:38:52

Vad glad jag blir av att läsa detta! Vilka fantastiska människor som hjälper till på detta sätt! Det är ju mycket lättare att jobba med problemen om man vet hur man ska göra!

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2011-04-07 20:56:58

Lycka till med denna träningen! Låter som att du har ett bra stöd att falla tillbaka på om det behövs!

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-04-07 23:23:12

Men vad kul att du träffat två riktigt hundkunniga människor som kan rasen som du och Nova fått träffa :) Måste kännas kanon härligt att dom hade så mycke bra tips och råd hur ni ska komma framåt med hennes "träning" :)



Super, super kul att det har ordnats sig för dig och lilltroll :) Och lycka till med eran träning nu när du vet hur du ska göra :)

Postat av: Petra

Publicerad 2011-04-08 09:17:35

Det måste vara jätte skönt att höra och få den hjälp och verktyg du behöver. Att du gjort fel det visste jag att du inte hade. Jag satt i liknande situation med Dino jag var såååå nära att ge bort honom eller låta honom somna in. Men så gjorde jag som du tog hjälp av person/er som jag kände förtroende för och som hade verktygen. Det finns många knep men det måste ju fungera och att man själv känner att man tror på det man ska göra och sen att få resultat är så viktigt. Jag fick snabbt resultat vilket har hjälpt mig jätte mycket och gjort mig motiverad att fortsätta. Jag håller alla tummar och tassar att även du ska få snabba resultat. Du är så fin med dina hundar så jag vet att det kommer att gå bra. Hela du är underbar och omtänksam. Jag följer gärna med på er resa och samtidigt får jag säkert massa tips som jag kan ta med mig för jag är inte i hamn än med min Dino. Kram Kicki och ha en fin helg om vi inte hörs.

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2011-04-09 10:42:51

Sv: Du borde då söka till polishögskolan så att uttrycket "lagens långa arm" får anknytning till verkligheten! :P



trevlig helg!

Postat av: Petra

Publicerad 2011-04-09 14:46:14

MSM vad är det? Jag läser Henriks sida som du också gör ser jag hi,hi. Jag är lite sugen på vibrationsmattan. Såg att det finns ett sånt ställe här i Bålsta som tog 100: för 15 min.

Men finns det annat som är billigare och enklare är jag helt klart nyfiken på vad det är. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela