Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Har lite skrivtorka...

Publicerad 2010-01-30 09:51:23 i Allmänt,

...det e mycket som snurrar i huvudet nu...om en vecka så får vi åka upp till Elin och hämta hem Annie, dessa två veckor har sniglat sig fram...men jag e sååå glad att jag fick låna med mig Delta hem...att vanka runt i en lgh som e tyst å tom hade inte varit någon höjdare. Har så svårt att ta mig ut om jag inte behöver...vet ju att jag mår bra utav det men den där sparken därbak som behövs den infinner sig bara när jag ska ut med Annie eller som nu med Delta. John va ledig igår så vi åkte ut till Edhaga å pulsade i snön en och en halv timme...kändes rejält i ben å ljumskarna på oss båda två efteråt. Delta sprang omkring ute på ett gärde där snön gick ända upp på ryggen på henne så hon såg ut som en kängru som for fram i den vita snön!!*L*. Vi åkte ut till Tornby å kollade in lite saker å pratade om vilket foder vi skulle ha till Nova, Elin har Robur till valparna men jag ville ändå fråga runt lite på de olika foderna, Annie har vi Royal Sensible till å det funkar jättebra...någon som har erfarenhet av Pro Plan???. De rekommenderade det fodret men har ingen som använder det i min närhet. Vi kom hem med ett halsband till Nova iaf...ett rött!..tycker själv om rött jättemycket så det fick bli ett sånt tills vidare. Värkmästarn jobbar för högtryck å har gjort det de senaste två veckorna, svårt att gå MEN jag tänker INTE ge upp mina promenader...sömnen kunde vara mycket bättre, vill inte hålla på å stoppa i mig sömntabletter varenda natt för att värken jävlas... sååå inatt blev det en "snurravändaom" natt....gick upp vid halv sju då jag inte pallade med att ligga längre. Blev en frisk promenad i morse, det va -25 å knarr under skorna!!. Ha det gott å ha en fortsatt trevlig helg!! kramelikraaaam!!



Vart e bollen?!?

Kommentarer

Postat av: Mita

Publicerad 2010-01-30 12:16:04

Jag har använt både Purina och Eukanuba, funkar bra, nu kör jag Eukanuba till Janis och kineserna.

Det fanns ett Svenskt foder som hette Tasty som var super men jag hittar det inte här nere.

Postat av: stina

Publicerad 2010-01-30 19:09:57

Ett rött halsband blir jättefint på Nova!

Postat av: Anna

Publicerad 2010-01-30 20:23:13

Jag ger min Nova Royal Canin rottweilerfoder. Det fungerar kanon bra. Hon är fin i pälsen bra i magen och väldigt fint musklad =)

Jag valde Royal canin för att hon fick det redan hos uppfödaren och så har jag kollat runt lite bland olika föder och tester. Royal canin var med i ett fodertest angånde hur trovärdig innehållsförtäckningen var. Hur väl det stämmde överäns med innehållet. Royal canin fick bäst i test, de stämmde bäst med det som var deklarerat på innehållet.

Hoppas du hittar rätt i djungeln av foder.

Kram

Postat av: ≈Sanna≈

Publicerad 2010-02-04 11:27:54

Jag har ju kört med Pro Plan nu i vinter men tycker inte direkt att jag har någon erfarenhet av det. Jag hoppas dock att du har kommit på vilket foder du vill använda och hoppas att det passar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela