Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Så ja, nu e alla måsten...

Publicerad 2009-09-14 15:34:15 i Allmänt,

...gjorda för idag...eller näe det e det ju inte...lite mat till gubben ska väl fixas till....idag blir det fisk och potatis på menyn!!*L*. I morse åkte jag ut å gick en 40 min promenad med den fyrbenta, drog iväg till en backe å körde lite träning i backen, både Annie å jag lät väl som två blåsbälgar efter två vändor...ja, jag var ju tvungen å testa om jag orkade men sen så stod jag uppe i backen å kastade boll till fröken....hon e som sin matte överviktig, men hellre det än skitviktig!! =P. Näpp nu måste jag köra hårdare med fröken fyrbent för vågen står på 44,8 kg å det e minst tre kilo för mycket...och med tanke på att hon ska paras här om ett tag så måste hon inte ha dessa kilon xtra som hon har....tävlingen har väl smällt in nu och det e ju en del å tänka på som funkat tidigare men som inte alls va lika roligt som att försöka få igång tävlingsledaren på lite skoj!!*L*....apporteringen som funkat tidigare förutom tugget då men hon har aldrig dragit iväg med apporten men nu tog hon ett ärevarv på planen, Yiiiihaaa....sååå kul!!, hoppet va inte lika skoj som tävlingsledaren....när hon sansat sig så körde jag hoppet direkt å självklart kunde hon det. Rutan funkade inte heller...det luktade en massa så tillslut stannade hon med bakbenen i rutan...det som jag verkligen va nöjd med var inkallningen med ställandet som jag haft problem med pga att hon lagt sig när jag går iväg...det fick vi en nia på så den håller vi högt idag!!!*L*. Sen va jag på ett möte med Fontänen här i stan, vi e fyra tjejjer som e långtidssjukskrivna som spånar på ett projekt som VI tycker e lovande men det e en herrans massa instanser som vi måste igenom innan man överhuvudtaget kan starta upp det...men hoppas att vi kan få både tid och pengar till detta, imorn e det ett nytt möte som vi ska på...så lite fart börjar det allt ta!!!...tjingeling å ha det bäst i det vackra höstvädret!!!

Min fina kisse som tyvärr fått hjärtproblem
ska tillveterinären på onsdag....hoppas det
blivit bättre av medicinen som inte e så rolig
att få i honom 2 ggr per dag!!!! <3<3<3<3

Fullt ös när bollen kommer fram

Kommentarer

Postat av: jsakjsa

Publicerad 2009-09-14 20:26:06

.

Postat av: ≈Sanna≈

Publicerad 2009-09-15 00:17:03

Tack för era tummar och tassar, åter igen. Vi tycker att vi ser en vändning på det hela då hon blir busigare och busigare och orkar vara lite mer vaken.

Vår hund har också en del övervikt men efter den här veckan så har hon tappat massor. Nu är hon helt perfekt men kommer förlora lite mer. Sen blir det mer mat och vi kan börja röra på oss igen.

Kul med valpar! Planerar ni att behålla någon av dem själva? Vi håller tummar och tassar för kissen på onsdag, hoppas att det är bättre.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela