Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Skrämmande va ordet...

Publicerad 2009-01-14 13:21:00 i Allmänt,

,,,blev som sagt lite peppad igår efter introduktiopnen hos Diestisten...vi ska inte prata så mycket mat utan mer VARFÖR och i vilka situationer som vi "mofflar" i oss alla dessa onyttigheter....men iallafall så sa hon att tre huvudmål och två till tre mellanmål....en riktlinje för hur mycket vi får äta under dagen....så en våg ska vi ha för att väga maten....MEN igår räknade jag hurr ofta jag stoppade nått i huvudet å jäääävlars så chockad jag blev!!!!....Faaan tretton gånger pulade jag in nått i munnen!!!...shit....faaan hur har det här gått till...inte konstigt att jag ser ut som jag gör...men idag började jag på ruta ett. =) idag en första dagen på mitt nya liv, som sund och en välmående person =P. Vi vägde in oss och skulle säga ett delmål som vi trodde vi kunde gå ner under dessa veckor...vägde 97,6 kg "suck"...japp...de e bara att gilla läget...de e den krassa sanningen men jag ska försöka gå ner till 89 under dessa veckor...hon trodde att det kunde bli svårt men inte omöjligt....så då kör jag på det!!. Typiskt att jag inte kan ut å gå så mycket som jag brukar pga mina skitfötter som värker så, och min fyrbenta får inte heller gå mer än runt kvarteret...hon har sträckt sig i ena bakbenet =( så nu e de vila för hennes del å faaaan vi som ska tävla snaaart!!!...men men...det blir som det blir, första tävlingen å den får gå som den vill....har ett mål och en förhoppning på att kunna nå 100 p...gör vi inte det så överlever vi väl de med!!...Idag är det rena vårvädret ute och jag blir sååå glad över vädret...tänk att ibland behövs det inte så mycket för att man ska känna sig på bättre humör!!! Ett leende fyrar jag av här innnan jag ska fortsätta med mindre kuliga saker som dammsugning =P tjingeling!!


Frostig morgon med solen på väg upp...ljuvligt! =)

Kommentarer

Postat av: Snigel

Publicerad 2009-01-14 18:48:18

You go girl!....själv har jag inte stoppat ngt alls i munnen idag;((..har bara glömt bort det, men nu blev jag påmind!;))...Tack finaste

Postat av: Kicki

Publicerad 2009-01-14 18:59:46

TACK själv för att du finns och för att du bryr dig om

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela