Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Att gå så här...

Publicerad 2009-08-24 15:20:25 i Allmänt,

...å bara vänta på att få den hjälpen man behöver, det förändrar en verkligen som person oxxå...förut så älskade jag å läsa böcker vilket jag inte fixar idag..finns ingen som helst konsentration till det, att va ute bland folk å träffa nya bekantskaper va oxxå nått jag tyckte om, vilket jag idag inte gör speciellt ofta....glömma bort saker på två röda e jag expert på...kan snacka i telefonen å när jag lagt på luren så kommer jag inte ihåg vem jag pratat med....ibland så undrar jag om jag håller på å bli helt dum i huvet, folk påpekar att jag berättat samma sak två ggr redan...aha??...har jag ingen aning om!!!.... Jag kan börja berätta något å så tappar jag både ord å tråden...det stör mig så in i helsike att det blivit så här...jag kan tycka det blir ett hinder för mig när jag träffar nya människor...det e ju inte det första man berättar om sin sjukdomshistoria...bara det när man träffar nya människor å de frågar vad man jobbar med, säger jag då att jag e långtidssjukskriven...då börjar en del skruva på sig å vet inte riktigt vart de ska ta vägen...jag har fått förklarat för mig att går man med ständig värk så lägger hjärnan ner så mycket energi på det så det som för mig å andra känns viktigt att lägga på minnet tar inte hjärnan till sig....shit så jag vecklar in mig i det här....nåväl...det jag skulle komma till från allra första början va att det finns en sak som kan få mig att på något jäkla underligt sätt att focusera så e det träningen med Annie, inte alltid å värken finns ju där men det känns enklare att tänka bortanför den...att den kommer med full kraft efteråt det vet jag men jag kan ändå få må bra under den tiden som vi tränar...DET e lycka för mig...sen kan jag kanske inte gå mina timmar i skogen när det blir förjävligt under fötterna men det e en annan sak...då får det bli korta rundor istället!! =P....tjingeling!!

<3

Kommentarer

Postat av: Maria B

Publicerad 2009-08-24 17:56:28

Du, Kicki... mycket av det Du skriver känner jag igen, koncentration, glömskan,tappar tråden ur garnnystanet,brist på driv - men det hör kanske till när det blir kaos. Jag vill ju inte slänga av mig hela pälsen & klaga nu, men en å annan skråma

har nog många idag gått igenom i dagens läge. Misströsta inte Kicki! Alla dagens individer kan inte enbart vara lyckade med hårt jobb & stress. Men vågar människan idag vara olyckad? Det veté katten. Du är bra som Du är!! Lycka till på tävlingen på onsdag!!! Ge ett leende till vovven Din så kommer hon att ge allt - "Matte, Vi ska Vinna, jag ger allt". Dessutom håller jag tummarna för Dig & Din fina hund.

Må så gott/Maria

Postat av: Cissi&Deus

Publicerad 2009-08-24 19:39:20

Du ska vet att jag tänker på dig. :)

Jag vet kanske inte hur det är att ha sån värk som du verkar ha hela tiden, men jag vet att mitt förra förhållande gorde att jag blev helt senil. Jag kunde till och med glömma bort hemnummret till mina föräldrar och det sitter ju annars i ryggmärgen ända sen man var liten. Jag kunde inte gå och handla mer än två saker på affären utan att ha lapp för att annars så glömde jag bort vad jag skulle handla.



Det är därför dom fyrbenat djuren som vi har som gör det så underbart. Dom ger en sådan otrolig styrka och kärlek så man blir alldeles varm.

Deus gjorde mycket i min sorg och vrede när jag lämnade min förra sambo. Han blev min rehab. Till slut så gick jag rak i ryggen och kände att jag var värd bättre.

Så alla tankar till dig. Kämpa!

Kramar! Deus ger dig en slick på munnen. :)

@->

Postat av: Kicki

Publicerad 2009-08-24 21:20:23

TACK till er båda!!!...shit...där kom det en, två....flera tårar...=P

JA, du Cissi...vart vore jag om inte Annie kommit till mig...de vete sjutton...hon e ju mitt lyckopiller!!!...å Deus...den slirren smakade lera!!!...kramiz tebax

Postat av: Mita

Publicerad 2009-08-25 16:11:01

Det är skönt att känna friheten med djuren och naturen, hoppas att din smärta känns lite mindre då.

Prova att lyssna på en ljudbok under en skogspromenad, det är avslappning det.

Kram PÅ dig!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela