Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Rottislägret...

Publicerad 2013-09-20 08:52:47 i Allmänt,

...blev ju endast några dagar då de körde ihop sig och vi fick byta ställe...meningen var att vi skulle ha åkt i fredags men det nya stället hade inte plats förrän på söndagskvällen. Vi startade iaf på Södertälje BK där de var tävlingar i apellen...efter att de var färdiga så körde vi lite lydnad...sen åkte vi mot Strängnäs och stannade till och åt på Mackedonkan....väl framme vid Strängnäs Bk så mötte vi upp en man som visade oss runt och jag måste säga att de var en fantastisk klubb att tillbringa dessa dagar på....människorna som tränade på klubben var verkligen trevliga och visade ett intresse för oss och vad vi tränade osv....borde vara fler klubbar som tar efter deras bemötande och intresse för nya medlemmar. Träffade en bloggvän för första gången IRL, Ann-Margret men Vinja och Bozza, jättefina hundar med massa energi, speciellt Bozza var verkligen på G =). Nu hoppas vi på att få hyra klubben till våren igen....Min värk gjorde mig inte till den mest sociala och träningen blev därefter, körde iaf spår och lydnad med Annie och trots ett löp i antågan så var hon pigg och glad för träningen i lydnaden...spåren gick sådär så vi kanske ska släppa lite på spåren och engagera oss mer i lydnaden... lillfisen fick köra de mesta, näringsspåren håller jag fortfarande på med och på lägret var han sååå jäkla duktig och noga i spåret, vi körde lite lydnad och agility med honom och han testar verkligen allt utan någon som helst tvekan...blir verkligen glad över hans mod och att han inte tvekar att prova på saker jag bjuder in honom till... Fast igår morse hade jag önskat att han INTE hade detta mod eller dumdristig var han allt...gick i skogen och hade hundarna lösa när jag hör de vilda svinen böka inne i skogen en bit bort...Hilton var kanske en 15-20 meter framför mig och springer in där jag hörde dessa vidirga djur!!....jäääävlar va jag vrålade på honom!!!!!....sen hör jag att de springer mot vägen vi gick på och där kommer Mr H springandes mot mig och Annie och jag börjar springa bort från odjuren....pust, stånk stöööön.....de kom inte efter men faaaan så rädd jag blev när han for in där...vet ju hur han blir när vi går förbi häst och kohagarna, han vill ju bara in till de!....

Kommentarer

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2013-09-21 16:15:58

Jag får skaffa lilla Hilton egna agilityhinder i födelsedagspresent! :P

Postat av: fanci

Publicerad 2013-09-29 13:46:39

va kul med lägret ,och vet du jag tror din fralla är släkt med min mops! hon är super glad för allt man prövar och framåt hela tiden,men inte när det varmt hon har fått enorma såna mops valkar,men nu börjar hon leva,och det märks:)ha det fint/kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela