Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Magkrasch...

Publicerad 2013-08-28 12:17:19 i Allmänt,

...usch magen e heeelt i uppror...började i måndags och mådde jätteilla men de bara fortsätter!. Inatt var jag uppe ett flertal ggr och kände mig spyfärdig. Med tanke på alla jäkla mediciner jag stoppar i mig så är de väl inte så konstigt, är ju inte första gången magen ballar ur...har försökt få tag på min läkare men han hade semester så jag bollade lite med sköterskan...ska gå igång med mina magmediciner igen och ta ett annat medel så jag får gå på toa varje dag vilket inte händer mer än någon gång i v, ibland varannan vecka...haha trevligt samtalsämne jag skriver om! =P. Har gått upp massor i vikt då jag under flera månaders tid gått med ett sug i magen som bara blir värre....har nått att tugga på mest hela tiden... INTE bra alls behöver verkligen gå ner 30 kg men finner ingen motivation och jag har sökt hjälp med att få gå med i en grupp jag gick i för en del år sedan, de var hos en dietist med kognitiv inriktning...vi var en grupp på ca 6 personer som gick under tio v tid, sen en uppföljning efter 6 mån och 12 mån...MEN det blev för dyrt för landstinget så de la ner det, trots att de finns ett stort tryck på detta....Har som skrivet innan varit rätt låg och är fortfarande, alldeles för mycket tankar som snurrar runt i skallen på mig...fick förresten ett besked från FK här om dagen...har fått halv sjukersättning, de är med väldigt blandade känslor eftersom jag har kämpat för att komma upp i arbetstid, vill ju jobba full tid men har fått erkänna för mig själv att de inte kommer att bli så... ett nederlag som svider... DE är mycket jag fått släppa pga nackskadan, som jag inte kan göra längre....samtidigt har jag fått andra intressen som legat på lut innan nackskadan men som jag aldrig haft chansen att göra...men jag är ju sån...jag ser tillbaka på saker som jag kunde göra och som jag gjorde med glädje och det är en sorg som jag inte kan släppa...som jag BORDE släppa taget om...Muntergök de lux...dä ä inte jag idag!...men jag får njuta av de lilla, vackert väder e de ju iaf =)

Kommentarer

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2013-08-29 05:37:08

Hoppas verkligen att din mage mår bättre!!

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2013-08-31 06:12:18

Sv: Jobbigt läge, men hoppas att magen blir bättre!

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2013-08-31 13:06:29

Sv: Tack för rösten! :) Ha en fin dag!

Postat av: fanci

Publicerad 2013-09-09 17:45:16

vet du ,du lär dig och sätta saker som varit bakom dig,men det tar sin tid.jag lovar och jag vet hur du känner dig:men har du tänkt så här då,jag kan prestera och jag gör så gott jag kan+ att jag ska kunna ha en fungerande fritid oxå.du kan ju inte sova bort din fritid heller ?!
sluta bara upp med att hänga kvar idet gammla låt det nya koma in,för du mår så mycket bättre då!
och magen är viktig och ha igång normalt ,man blir inte bättre av det. Hoppas du får din mag medecin
fort så du kommer igång och har vanliga vanor! fortsatt trevlig måndag kväll!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela