Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Heeelt slut...

Publicerad 2012-07-17 18:32:38 i Allmänt,

...mamsen började bete sig konstigt i söndags så jag började tro att hennes hundbett hade något med saken att göra, hennes feber ökade igår och idag hade hon nästan 40 graders feber, hon e ju lågtempad i vanliga fall så vi fick äntligen tid hos veterinären kl 13 idag...även där ökade febern och jag målade upp värsta tänkbara senariot...ikväll är de tre v sedan Lilltroll fick somna in och tankarna snurrade på att jag kanske skulle få lämna över Annie till Lilltroll oxxå idag...usch vilka tankar jag fick...vill bara ruska av mig de....de visade sig att hon har Anamplasma, tidigare kallat för Elischia (stavningen e nog si och så med)...hennes lever och njurvärden var bra, tack och lov. Hoppas verkligen att hon blir bra nu, hon ska äta 4,5 tabl om dagen i tre v och får endast gå koppelpromisar...usch å fy vilken nojja jag har....de räcker nu med elände behöver inte mer känns de som!!



Min älskade tjejja, nu måste du bli bra snart!! <3

Kommentarer

Postat av: Gunilla o Tindra

Publicerad 2012-07-17 18:39:51

Hoppas hon snart är pigg och frisk igen. Ja du har verkligen haft nog med elände.

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-07-17 18:40:44

Hoppas hon snart är pigg och frisk igen. Ja du har verkligen haft nog med elände.

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2012-07-18 00:14:55

Men stackars mamsen som fått Anaplasma :( Är nog rätt lätt nu att få med alla äckliga fästingar som är ute. Önskar verkligen dom kunde utrota dom där krypen.



Håller tummarna nu att Annie blir frisk snabbt :)

Kram

Postat av: Anna med flock

Publicerad 2012-07-18 00:39:11

Fy vad tråkigt! Hoppas att hon svarar bra på medicinen och snart mår bättre, det är helt klart dags att du får ha lite flyt nu!!! Kram

Postat av: Petra Lindroos

Publicerad 2012-07-18 10:16:11

Du ska se att det kommer att gå bra. Krya på er. Kram

Postat av: Ann-Christine

Publicerad 2012-07-18 22:51:24

Nu håller vi allt vi har för att hon ska bli frisk snabbt!

Postat av: Fanci

Publicerad 2012-07-22 14:35:39

Men tror inte vad jag läser...nu får det väl lov och räcka för eran del tycker jag!

hoppas hon blir bättre nu<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela