Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Spåren igår...

Publicerad 2011-06-19 12:49:36 i Allmänt,

...blev ett blandat resultat, farten med Annie ökade lite men hon sloknade på slutet då de var en sådan fruktansvärd åskvärme, jag var själv sjöblöt av svett efter hennes spår som var ca 550-600 m...Nova strulade lite vid påsläppet så jag fick ta tebax henne å göra ett nytt påsläpp, hon vindade inte så mycket denna gången å fick ner farten lite...hon blev dock lite "frustrerad" eller vad man ska kalla de för eftersom jag la en del dosor i spåret för att få ner henne lite i fart...så jag får lägga med lite längre avstånd nästa gång, idag skulle vi in till klubben å köra lydnaden men de hällregnar här å planerna blir så halkiga å leriga där å Annie har sträckt sig ett par gånger på de underlaget...blir till att slänga på sig regnmunderingen å kliva ut i skogen istället
Igår grillade vi med några grannar, riktiga krutgummor två av dessa har passerat 80 med bravur..inget som satt löst där inte....Irja som vi var hos e en helt underbar finska med ett eldigt temperament men mer rak å ärlig människa får man nog leta efter....de gillas!!
Regnet behövs verkligen nu å vi hoppas på att midsommar inte blir lika blött då vi ska till Mariannelund å tälta med tjejjerna å en massa annat folk!! ha de bäst oavsett om de e regningt eller inte!!!!

Kommentarer

Postat av: Petra Lindroos

Publicerad 2011-06-19 19:19:22

Vilket skit väder. Dino vill knappt gå ut nu heller. Tänk vad han är bekväm. Ny vecka kommer och nya utmaningar finns. Vi blir hemma i midsommar och jag hoppas också på sol. Kram

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-06-19 23:25:12

Vad kul att det var lite mera fart på Annie igår på spåret :) Inte lätt om det är varmt att orka. Hon hade säkert orkat om det varit lite svalare ute :)



Skönt att du fick ner farten lite i spåret :) Synd bara påsläppet strulade. Får väl hoppas du hittar en lösning med farten på Nova i spåret för det är inte kul att behöva springa :(



Men har du prövat nån gång att verkligen bromsa henne och gå riktigt sakta. Vinja hade också kanon bråttom förut men har faktiskt lugnat ner sig rätt bra sen jag började bestämma takten i spåret.

Sen att verkligen stanna ett bra tag vid varje apport så hon fattar att hon behöver inte ha så bråttom iväg.



Sv. Nej inga tävlingar inplanerade. Är ju inte så många på sommaren, men ska väl kolla lite. Fast man har ju ingen lust att åka hur långt som helst att tävla. För vem orkar gå upp mitt i natten för att köra flera timmar och sen orka tävla. Sen ska man ju samma väg hem också ;)



Hoppas du haft en skön helg och inte lika blöt som vi haft här :( Nu kan det få räcka med regn för några veckar kan jag tycka.



Kram

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2011-06-20 05:13:52

Håller tummarna för att ni får ett bra väder när ni ska ut och tälta! :)



Sv: Tack så mycket! Det bästa med detta blir att vovvarna snart kan vara ute även om det regnar, då taket kommer att kunna hålla dem torra och fina :)

Postat av: Jonnie

Publicerad 2011-06-20 11:12:31

tackar, blev ganska nöjd själv :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela