Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Japp...då ska jag...

Publicerad 2010-12-07 10:19:14 i Allmänt,

...snart iväg å arbetsträna...de e så goa de äldre å har verkligen humor trots sina krämpor...var en av de äldre som sa till mig en dag att...förstår du Kicki, hade jag inte haft alla dessa krämpor att gnälla över vad hade jag att prata om då??...de va förstås med glimten i ögat hon sa de...hon e 89 år å pigg å alert som få...sen finns de ju de som mår mindre bra å de e jobbigt att se när ångesten griper tag i de när de mår så dåligt att de själva inte vågar somna för de vet inte om de vaknar igen...beundrar folket som jobbar med de här dagarna i ända...jag e inte alls rädd för döden, bara för hur vägen dit kommer att se ut...har sett både pappa å en nära vän kämpat mot cancern som tillslut vunnit kampen....den ångesten å värken som funnits i deras kroppar e så fruktansvärt jobbig för de å när man står brevid å tittar på å inget kan göra...den vägen hoppas jag att jag slipper att gå...näppedi..dax å fixa till sig..idag e de ganska skönt ute så man slipper bylta på sig en massa kläder


...man kan stå å titta på de hur länge som helst när de busar runt

Kommentarer

Postat av: Carro & Edvin

Publicerad 2010-12-07 17:47:34

Hoppas de ska gå bra att arbetsträna. Ja håller me didg,så länge man väljer de själv är de en annan sak men man måste ju ha mat på bordet maten idag är inte billig=/. Kramis

Postat av: Petra

Publicerad 2010-12-07 20:23:14

Visst är det härligt att höra de äldre prata och deras historier. Ont är något man verkligen vill undvika. Finns inget värre. Fina hundar och kan tänka mig att man har lätt till ett skratt när man ser dem. Kram

Postat av: Anna & Nova

Publicerad 2010-12-07 21:56:49

Jag älskar gammla människor :) Det är så roligt att prata med dem, de har så mycket att berätta och svar på allt ;)



Hoppas arbetsträningen gick bra. Kramar

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2010-12-08 11:31:26

Hoppas din arbetsträning går bra då :) Ja mänga av dom äldre är ju väldigt glada trotts alla krämpor dom har.



Ha en bra dag :)

Postat av: Daniel

Publicerad 2010-12-08 15:00:19

Lycka till nu på arbetsträningen!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela