Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

För snart ett år sedan...

Publicerad 2010-12-15 09:21:52 i Allmänt,

...ja vid den här tiden för ett år sedan började jag bli lite nervös för min Annie...hon var riktigt stor å hade gått upp tio kg...de som kan de här med dräktighet trodde att hon väntade ca 10 valpar vilket inte jag hoppades på..kändes som de va väldigt många valpar för en första gångare men Annie kommer ju själv från en kull med 12 st.
Hon var beräknad till den 19 dec men gick över två dagar vilket gjorde de ännu pirrigare. Men jag var så imponerad av att hon var så otroligt pigg...jag var ute med henne å vi busade å tränade även lydnad in i de sista och uppfödaren var hos oss  och hade sin tik med så de busade runt å hade dragkamp...på förmiddagen den 21 började vi märka att de närmade sig men sedan vid 18 tiden på kvällen kom den första valpen som dessutom kom med rumpan först, de va kritiskt med henne å uppfödaren ville ge upp efter 20 min men John fortsatte med att försöka hålla liv i henne vilket han oxxå lyckades med...sen kom de fem st fram till kl 23 sen dröjde de fram till 6 på morgonen innan den 6e kom...då hade Annie fått sex fina tikar som vägde mellan 308-450 g. Nu trodde vi att de va över å de kändes inte som att de fanns någon mer...vi väntade bara på att de sista av fostersäckarna å moderkakan skulle komma ut...efter nio timmar kommer de en liten parvel, en liten hane som var så tunn att vi inte trodde att han skulle klara sig, han vägde 137 g  men där tog vi rejält fel...efter 3 timmar så hade han ätit upp sig till över 300 g å den livsglädjen som fanns i honom gick inte att ta miste på...Jag har tur som fått träffa alla utom den förstfödda å alla e så otroligt fina å deras ägare e bra människor å har verkligen de som sina familjemedlemmar...trodde aldrig att jag skulle behålla en valp eftersom jag inte e en valpmänniska men så blev de å jag har svurit ve å förbannelse över denna lilla obstinata tjejja men hon e heeelt underbar mellan varven...hon skulle nog kunna få en rejäl bokstavskombination just nu!! =P


Trots att Annie va så stor så skulle hon ligga på rygg i soffan


Dagarna innan hon fick puppisarna


Här ligger de sju små underverk


Sover tryggt hos mamma Annie


Nova från igår

Kommentarer

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2010-12-15 09:30:27

Ja nog är det lite pirrigt allt när ens egen tik är dräktig och väntar smått. När man heller inte varit med förut så pirrar det ju ännu mera ;)



Är det snart dags att para henne igen nu eller när är det tänkt.

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2010-12-15 09:40:27

Men har du inte kollat med en veterinär om dom tycker det är rätt att para henne just nu när hon varit dålig. Eller om man skulle vänta så hon får återhämta sig lite först. Det är ju ändå rätt jobbigt för en tik att vara dräktig och få valpar.

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2010-12-15 12:17:41

Jag minns när min tik valpade - det är en stressig situation, men alltid lika skönt när det går bra :)



Ha en fin dag!



Sv: Ja, vardagshjältar är det alldeles för ont om, men jag själv försöker stanna om jag ser att någon står efter vägen. Har själv stått längs E6:an utan att någon brydde sig. :/

Postat av: Maria B

Publicerad 2010-12-15 13:30:07

Jag minns det som igår när jag fick se Era underbara småttingarna. De var ju helt underbara och man smälte som smör i solsken!!



Annie & Nova är så fina på kort Du fotograferat. Ta väl hand om Ditt lilla "busmonster" :}.



Ha det så bra, Kicki & kram

Postat av: Petra

Publicerad 2010-12-15 13:47:49

Nova är så fin. Vilken vinter bild! Måste vara grymt kul att vara med när det kommer ut små valpisar. Hoppas få se det live någong gång. Kram

Postat av: Anna & Nova

Publicerad 2010-12-15 14:33:23

Det måste vara en otrolig upplevelse att få vara med om en valpning :)

Roligt att ha en avkomma efter Annie med :)



Jag lider verkligen mer er angående bilen :( Varför måste det hända just nu i Juletider, eller varför måste de alls hända överhuvudtaget :(

Kan ni inte låna en bil av någon över jul så ni kommer iväg?



Sänder massa styrkekramar

Postat av: Carro & Edvin

Publicerad 2010-12-15 18:09:39

Vilka fina bilder=). Tiden går fort & hon blir ju 1 år snart NOva=). Tråkigt med eran bil vet hur de känns=(. Kramis till er

Postat av: Anna & Nova

Publicerad 2010-12-15 18:41:26

SV: Jag tänkte mer på om ni kan låna av någon vän eller så. Förstår att ni inte har råd att hyra en bil :(

Kul att julkortet har fått första parkett hihi.

Hoppas det går bra hos veterinären i morgon.



Kramar

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2010-12-15 20:41:18

Sv: Ja, man förstår inte hur folk bara kan låta bli? Är dem så viktiga att de inte ens kan stanna och fråga?



Jag kan visserligen inte ett skit om bilar, men behövs det så kan man alltid bogsera en bil så dem kommer bort från vägen.

Postat av: Jonna & Svante

Publicerad 2010-12-15 23:10:49

Hihi...vad tjock hon var på snöbilden precis innan valparna kom! Verkligen inte som jag är van att se henne! (Självklart inte konstigt med tanke på alla valpar som fanns i henne :) )

Postat av: Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa

Publicerad 2010-12-16 11:12:31

härligt! :) ja tiden går fort... alldeles för fort! gaaaah!



hur har ni det i snöovädret?



sv: man kan säkert hitta massa fina julklappar på ica... om man har lite fantasi. hihi!

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2010-12-16 11:51:47

Sv: Tack så mycket :)



Ha en fin dag!

Postat av: Daniel

Publicerad 2010-12-16 11:55:13

Vilka minnen!

Alltid speciellt när husdjuren e dräktiga, föder och söta valpar ett faktum

Postat av: Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa

Publicerad 2010-12-16 13:20:40

sv: hehe! säg inte för mycket... det kanske kommer en bild... :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela