Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Veterinärbesök igen...

Publicerad 2014-03-05 18:31:00 i Allmänt,

...idag skulle stygnen tas och de skulle ev sätta dränage och tömma henne på vätska...men de blev inget utav de utan vi fick åka hem igen utan åtgärder.... hennes nya medicin som hon började med i måndags verkar som den funkar...peppar peppar...hon hade inte lika mycket vätska i buken som sist tyckte veterinären och hon ville inte sätta drän pga att hon har bakterier i buken och de är lätt hänt att hon får in mer via dränet....stygnen som hon e sydd med på utsidan ser jättefint ut och hon har läkt bra trots de, men de är ju de som sitter på insidan som hon inte tål därav vätskebildningen, febern går upp och ner hela tiden tycker jag och de är jobbigt att inte veta när de ger med sig... MEN nu får vi väl tro att vi är på rätt väg....
I söndagskväll dog en kompis i cancer, trodde inte att de var så allvarligt...vi pratade sporadiskt sista tiden och via chatten på fb...hon ville inte prata om sin sjukdom och då vill man ju inte gå på och fråga när man märker att hon inte vill prata om de...sist vi träffades var på hennes sambos födelsedag då vi var där och gratta honom...då hade hon peruk och en sjunt på bröstet men verkade på riktigt bra....men så kom beskedet från hennes sambo i söndagskväll....sååå tragiskt, hon var ett år äldre än mig och de känns förjävligt rent ut skrivet =(

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-03-06 09:20:47

Livet är tungt ibland, beklagar verkligen din väns bortgång!

Hoppas att Annie fortsätter läka fint nu och att ni snart slipper allt strul, tänker på er <3

Postat av: Anna med flock

Publicerad 2014-03-06 09:21:16

glömde säga att det var jag som skrev förra kommentaren... virrpanna...

Postat av: fanci

Publicerad 2014-03-07 14:16:11

Nu får det ju vara bra,med allt.hon får läka fint är ju bra ,och vätskan måste ju fås ut så klart,men hon kanske behöver annan penecelin.
nu håller jag allt mina tummar för er .och önskar en trevlig helg!

Postat av: Jonnie

Publicerad 2014-03-08 09:11:42

Usch jobbigt när ens vänner mår dåligt :(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela