Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Mer död än levande...

Publicerad 2013-07-06 18:57:35 i Allmänt,

...har jag varit denna veckan...vi har mycket på jobbet då jag ska göra iordning maten på jobbet då vår restaurang på jobbet har stängt i juli månad....så dåligt med uppdateringar på bloggen har de blivit. henrik och Fjant kom förbi i söndags em och blev kvar till tisdag morgon...foton från deras besök ligger i inlägget nedan...trevligt men synd att vi jobbade både John och jag må-ti när de var här... Idag tänkte vi oss ned till Västervik men vi stannade till vid Smultonboda och blev kvar längre än tänkt...så underbart ställe med gårdsbutik med fika och underbara människor som jobbade där...kan verkligen rekommendera att åka dit, inte dyrt alls att fika där eller att handla från butiken..vi fick med oss lite lamm så som isterband, grillspett och korv...har redan grillat lammspetten och korv och det avnjöts här hemma!.Både Annie och Hilton njöt av friheten där på gården och de blev båda frälsta i lammen, Hilton gosade med ett litet lamm och Annie försökte få till lite lek men utan att lyckas! *L* Sen stannade vi till hos Lena och Conny utanför Åtvidaberg innan vi styrde hemåt...en underbar dag med mina fina...nu ligger både John och hundarna heeelt utslagna och de snarkas gott från tre håll! =)....kameran var så klart med så här kommer ett utplock från dagen!
Som jag skrev innan så är de helt klart värt ett besök här...de har ca 50 tackor på gården och massa lamm...de slaktas när lammen väger ca 55 kg, de skickar iväg de för slakt och mannen i huset gör de mest underbara korvar, isterband, fioler och annat gott, dessutom kan man köpa skinn som de skickar iväg för beredning...de har aftnar med viskvällar med grillat och annat gott...hembakt bröd och även en lgh för uthyrning....vi kommer absolut att återvända för vår egen skull men hundarna njöt nog lika mycket som oss...
Besöket hos Lena och Conny blev oxxå intressant då de fanns kaniner på plats! =)

Kommentarer

Postat av: JUNITJEJ

Publicerad 2013-07-06 20:03:55

Vilket trevligt besök! Lamm/får brukar intressera min hund också.

Svar: Själv har jag bott i Kalmar under min studietid. Där stormtrivdes jag! Om jag inte minns helt fel, blev det någon tur till Västervik under de åren.

Postat av: Viktkamp

Publicerad 2013-07-06 21:15:34

Du har verkligen talang för att fota, så himla fina bilder =) Kram

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2013-07-07 09:07:40

Mina hade inte försökt leka med dem i alla fall! :P

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2013-07-07 10:00:14

Sv: Jag ska försöka göra det så långsamt som det bara går! :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela