Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Såå nedrans....

Publicerad 2012-03-07 11:46:45 i Allmänt,

...förkyld...mår som en påse skit å lite till...åkte iaf in till Tinnerö för en kort promis med tjejjerna...tänkte de blir ju mer trötta när vi e på nytt ställe å går med massa nya dofter å de e de...gick jättebra...lilltroll såg både hundar, bilar cyklar och en joggare utan att gå över styr...de e stort dä...Vi var även inne i stan i lördags med tjejjerna och jag tog en tur med Annie runt Stångån och John gick med Nova på promisen med Anna och ett gäng hundar...de var nya hundar och även en barnvagn med som annars varit läskig men nu gick hon fram och nosade på den å sen var de bra!!....sista april-2 maj ska vi träffa ett gäng rottisfolk, blir spännande känner ingen av dessa men en tjejj har lagt till mig på fejjan för ett tag sedan och vi har bubblat på telefon en del...som de ser ut nu blir de ca 13 rottisar med våra två så de blir nått att jobba emot med lillan...kan oxxå skriva att den sista mars blir de en demostration på Sergelstorg i Sthm pga all debatt kring "kamphundar"....där tyvärr även rottisen e placerad i mångas ögon...mamsen ska löpa snart å lilltroll skulle inte platsa där men känner man sig manand att vara med så åk dit, vi har inte bestämt oss helt ännu så vi får se vart de bär hän...dock utan hundarna isf....l
Igår när jag tog mig ut i skogen så gick vi på ett gäng vildsvin, såg en först men hade solen i ögonen så jag trodde först de var en stor hund som sprang över traktorvägen...stannade upp för att invänta ägaren men då dök de upp ett gäng svin som dessutom stannade när tjejjerna började muttra lite...kände mig rätt liten då så jag vände om och gick tebax till bilen...syrrans kompis hund blev ju dödad av vildsvin när de gick i skogen så jag valde av den anledningen att gå åt andra hållet...de e sååå vidriga!!....hua...näpp lite feberdämpande meducin och bafucin sen ett hopp ner i bingen under täcket...ha en skön dag där ute...kommer ett gäng foton de kommer ni inte undan!! =P


solen på väg ner och kl var över 17...så underbart med kvällspromisar i skogen


Tulpaner i alla dess former och färger e så otroligt vackra




Årets första videkissar såg jag idag...




Naturens egna konstverk


Nu e svanarna här och jag älskar verkligen dessa vackra fåglar
så nu får ni ett gäng foton serveratvare sig ni vill eller inte.........












Kommentarer

Postat av: Kicki

Publicerad 2012-03-07 13:21:32

Krya på dig önskar en annan sjuk Kicki

Postat av: Petra Lindroos

Publicerad 2012-03-07 14:48:31

Krya på dig! Fina vår bilder du har. Kram

Postat av: Ann-Christine

Publicerad 2012-03-07 20:42:25

Härliga bilder - inte minst svanarna! Usch, har du fått det du också. jag känner många nu som åkt på förkylning eller influensa. peppar, peppar har jag klarat mig hittills, men väntar bara på min tur.

Krya på dig!

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2012-03-07 22:41:31

Usch vad tråkigt att du är förkyld, verkligen inte kul alls :( Aldrig kul vara sjuk men nu när det är sol o så fint väder ute är det ju ännu tråkigare.

Hoppas att du kan kurera dig fort nu då med febernedsättande o bafucin.



Vad kul att Nova skötte sig så bra bland så mycke nya saker :)



Vad spännande med en rottisträff :) Hoppas att den går bra :)



Sköt om dig nu och krya på dig.

Kram

Postat av: Elin & Noz

Publicerad 2012-03-07 23:43:37

Usch segt att vara sjuk när solen skiner. Hoppas du kryar på dig snart!

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2012-03-08 07:54:08

Vildsvin är det sista man vill stöta på när man är ute.



På våra nattliga promenader hör vi ofta hur dem röjer runt i skogarna runt oss, men lyckligtvis har jag bara sett dem en gång.



Jag brukar försöka höras lite extra just för att vi inte ska överraska dem :S

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2012-03-09 10:34:49

Sv: Ja, det kom över 5 cm snö igår, men nu håller det på att smälta undan! :)



Ha en fin dag!

Postat av: Henke "Hoppelajnen" - Psyco dad (Jasons pappa)!

Publicerad 2012-03-09 11:23:18

sv: usch o fy, krya på dej nu!



jepp, han är en myspyskille... :)

Trevlig helg!!!

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2012-03-09 23:56:07

Nej vädret är verkligen inge vidare just nu :(



Harfaktisktingenaningomhonlagtav. Vetbaraattdetvaritlugntetttagnu.



Hoppas du också får en bra helg :)

Kram

Postat av: Petra Lindroos

Publicerad 2012-03-11 19:07:33

Är du frisk nu? Kramis

Postat av: Anna med flock

Publicerad 2012-03-11 20:02:28

Hoppas du mår bättre nu, fy tusan för förkylningar!



Läskigt med vildsvin... jag har bara råkat på vildsvin en gång när jag plockade svamp och Tim var med men oj så bråttom därifrån jag fick... numera sjunger jag när jag plockar svamp... inte vackert men förhoppningsvis avskräckande ;-)



Härligt att det gått bra med Nova, jag hoppas det fortsätter flyta på för er nu efter allt ni varit med om! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela