Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Håller i sig...

Publicerad 2012-03-12 09:16:07 i Allmänt,

...gör den förbenade förkylningen....värst e huvudvärken å ont i halsen men e iaf av med febern!... körde igenom tjejjerna med ett lydnadspass igår som John filmade, hua..ingen höjdare att se men nyttigt!!. Vädret e ju bara så kalasigt...tog en tur i skogen igår på morgonen med tjejjerna å man blir så glad av fågelkvittret och solen som sakta tar sig upp på himlen...
E så jäkla less på grannen som har sin Schäfertik lös på gården...får alltid kolla innan jag går ut om hon e ute med den och nu när de e fint väder så sitter hon så klart ute...förstår verkligen inte varför man alltid måste ha hunden lös!, den har dessutom flygit på en valp å tuggat på den...igår kväll när jag gick ut med tjejjerna så var hon lös ute med ett barn som kastade boll med den och grannen var innomhus...eftersom hunden e osäker så blev jag rädd när den kom farandes mot oss, Annie löper å biter ifrån om någon hund e i baken på henne...hade ju oxxå Nova i kopplet så jag skrek koppla upp hundjäveln vilket inte var de finaste ordalagen som kom ur min mun, e ju inte hundens fel men jag såg ett senario som skulle kunna bli otrevligt...när jag kom tebax så stod hela "gestapo" gänget å snackade så klart om mitt uttalande....sa till ägaren att jag blev rädd när hunden kom farande och Annie löper och skulle ha bitit ifrån om hon kom fram och börja lukta i baken på henne...hon tyckte att mitt uttalande om hundjäveln var grovt å de bad jag om ursäkt för för de e ju inte hundens fel....dock en oansvarig hundägare...de finns folk på gården som e livrädda för hundar och de vet hon om...vet inte om hon tycker de e ballt att ha hunden lös eller vad de e som felar...
...har verkligen ingen lust att bo kvar här...vill hem till Örebro igen...de som sitter ute på gården e så jäkla falska de snackar skit om varandra å sen så sitter de å limmar fast vid varandra och e sååå bundis...Nova står i focus då de nu helt plötsligt e rädda för henne...väntar bara på ett brev från hyresvärden om detta...vår andra granne frågade om vi inte skulle flytta då de ska ha barn och vill ha en större lgh...
De som håller mig kvar här e ju närheten till skog och mark..men vet inte om de e värt de här längre....


Jäkelskap på G, Nova


Yiiihaaaa


Annie








De har blåst en del i helgen

Kommentarer

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2012-03-12 12:10:05

Att bara låta sin hund vara lös är väldigt oansvarigt! :S



Speciellt om man bor mitt i ett bostadsområde!

Postat av: Jessica

Publicerad 2012-03-12 12:40:16

Hundjävel säger jag med och ägaren är ju en dåre som inte kopplar hunden i bostadsområde.

Postat av: Kicki

Publicerad 2012-03-12 16:39:59

Flytta! Det finns skog och mark på andra ställen...

Hoppas inte att du flyttar till Örebro utan närmare Linköping

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2012-03-12 16:58:09

Usch vad tråkigt med så puckade hundägare :( Om inte hunden är snäll kan den ju självklart inte springa lös själv på tomten.....Och om man nu måste ha den ute så får man väl då se till att bygga ett så högt staket att inte hunden kan ta sig över det.



Vad tråkigt att din förkylning inte vill ge med sig :( Huvudvärk är verkligen inte kul alls, hoppas att du slipper den snart :)



Sköt om dig.

Kram

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2012-03-12 18:24:45

Aha, trodde att dom bodde i ett hus och hunden var på deras tomt. Då är dom ju ännu mera puckade om hunden springer lös och härjar på gården.... Då tycker ja du har all rätt att skälla på dom....



Kram

Postat av: Lena N

Publicerad 2012-03-12 20:02:12

Va tråkigt det låter med både sjukdom o tråkiga grannar. Är du alltså från Örebro o har hamnat här? Ni får flytta till Åtvidaberg;) Här bor det snälla människor...skämt åsido...synd att de inte blev nåt i mormorsgruvan...Vi måste höras om den där promenad fika träffen eller va de skulle bli. Kan ju va kul o träffa nytt folk med....behöver ju inte ses med hundar på en gång om de kan va knepigt att gå inomhus eller så...kramisar Lena Åtvid =)

Postat av: Petra Lindroos

Publicerad 2012-03-12 20:23:36

Det finns många puckon som är ägare till hundar. Tänk att man måste tala om vad som gäller. Jag förstår din reaktion och ordval. Kram

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2012-03-13 08:45:42

Men stackars dig som har haft ont huvudet så länge :( Ja förstår precis hur det känns. Har mer eller mindre gått med huvudvärk sen 1994 :S Fast när man gått så länge med det så vänjer man ju sig till slut.

Du hade väl en massa "krämper" också som du haft länge så du förstår säkert vad jag menar. Fast på sista tiden så har det varit bättre, peppar peppar. Eftersom min värk gått över med Treo så har jag även upptäckt att det blir bättre om jag dricker cola, är väl koffeinet som kroppen vill ha. Så nu blir det några glas cola zero varje dag o det känns oftast bra då :)



Hoppas att du blir av med din envisa huvudvärk snart.

Ha en bra dag nu, själv ska jag snart åka och fynda lite, eller snarare en massa hundmat :)



Kram

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2012-03-14 16:53:15

Ja nog var det väldans bra fynd vi gjorde igår :) Lite drygt 6kr/kg är ju verkligen ett super klipp :)



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela