Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

En stor bedrift...

Publicerad 2012-07-20 12:20:37 i Allmänt,

...kan jag väl lugnt skriva... nu står Henrik vid stationen i Ystad och sju v vandring från Kiruna e över för hans och Debbies del...drygt 1900 km har de gått...e så imponerad över deras vandring och har följt de på hans blogg som han uppdaterat under vandringen...

Mamsens tillstånd går lite upp å ner men idag har hon ätit själv och druckit lite vatten...igår fick jag försöka truga i henne både vatten å fast föda. mamsen och jag började jogga lite för några v sedan men idag fick jag sticka ut själv på en runda...sen tog jag en stilla promis med mamsen runt Skruvkulla och hon känns något piggare...John skulle hoppa in på Valla djursjukhus för att köpa något för hennes mage som e helt ur lag...ju fler jag pratar med desto nojjigare vlir jag, e bara en som jag pratat med där de "gått vägen" för hunden de andra har efter tid av kämpande fått ge upp och ta bort sin fyrbenta vän...så om någon av er som läser har något positivt att skriva om Anaplasma att de gått bra så SKRIV!!!!....Hon blir rädd för saker och reagerar väldigtr starkt på ljud vilket jag vet att de kan göra men de e så hemskt att se min stabila tjejja reagera så starkt som hon gör =(


Vill se min pigga glada snacksaliga tjejj i sitt esse...

Kommentarer

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2012-07-20 23:43:37

Usch vad tråkigt att mamsen inte mår bra :( Har tyvärr inga erfarenheter alls vad det gäller Anaplasma :( Så jag kan bara hålla tummarna och hoppas att hon blir bra :)



Kram

Postat av: Linaa

Publicerad 2012-07-21 05:38:16

Fy vad tråkigt att läsa;(

Jag hoppas så att detta går vägen och bara är en period.

Vad säger veterinären då?

Medicinerna borde väl värka nu??

Massa kramar

Postat av: Anna med flock

Publicerad 2012-07-21 08:39:32

Hoppas verkligen att det ska bli bra! Jag har inte haft anaplasma på hund men dessvärre på häst, där gick det dock bra men det krävdes "dubbla" behandlingar. Vet dock två olika hundar som blev bra igen, den ena fick ett "bakslag" innan den blev bra men båda blev ok tillslut och levde sen helt utan besvär. Håller tummarna för att hon snart svarar på medicinen!

Postat av: Petra Lindroos

Publicerad 2012-07-21 17:01:20

Ledsen men jag har ingen erfarenhet alls om anaplasma. Jag tänker på er och försöker ge er lite kraft och energi så här. Kram

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2012-07-22 06:56:07

Jag känner tyvärr inte till något om detta, så jag kan inte hjälpa till - men jag hoppas att du får höra mer positivt i alla fall!



Kram till er!

Postat av: Fanci

Publicerad 2012-07-22 14:39:24

ja,du .kan inte svära på att det var anlplasma.men en bekant till mig,hade en rottis för mååånga år sen,som hade fästing buren sjukdom,där hon oxå blev väldigt nojig i sitt temperament,som i vanliga fall var en stabil dam.hur som helst så höll dom på och hittade medecinering som hjälpte henne ,det gick ju inte över som om man äter en penecelin kur.men hon blev bra efter ett tag.vet att det var jobbigt för henne ,men det blev sucesivt bättre.

så jag håller allt mina tummar för er <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela