Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Igår hände en sak...

Publicerad 2012-01-04 22:12:50 i Allmänt,

...som fick mig att känna mig såå himla dubbel i situationen...Nova har som skrivet förut dragit sönder två spårlinor och vi köpte in en longerlina som borde hålla för denna lilla fröken men icke sa Nicke...var ute i skogen utanför oss och gick sedan ut på gärdet för att köra igenom lite lydnad...har henne i longerlinan då jag rastade henne i skogen och skulle även ha den på vid några lydnadsmoment...innan jag hinner börja så ser Nova grannens "nya" hund, en schäfertik på 2,5 år...de har aldrig fått hälsat på varandra men nu så drog hon iväg mot hunden och longerlinan går sönder i haken....de e INTE ok...men de som får mig att känna lite glädje i sammanhanget var att Nova var så glad när hon sprang fram till Misty...hon for runt å de gruffade lite på varandra innan jag kom fram men kallade in henne å hon kom på en gång...hon gjorde lekinviter å var så glad....de här e inte ofta man ser även om hon börjat göra lekinviter mot andra hundar...jag vill inte att hon ska hälsa på allt å alla, de räcker med Annie och Madicken att leka med....MEN känslan att se henne så glad å nyfiken ist för att vara den bitschiga fröken gjorde mig så himla glad....och som jag skrev innan så e de inte ok att dra som hon gjorde men de gav mig en positiv känsla att de kanske finns ett ljus i tunneln...jag ska oxxå kontakta en "djurpratare" för att se om hon kan ge oss några ledtrådar i Novas beteende...

Kommentarer

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2012-01-04 23:07:40

Vilken tur att det gick så bra med den andra hunden och Nova :) Men jösses, hur dålig longerlina är det egentligen.....Om det ska hålla för en häst ska det väl iaf hålla för en hund på runt 40 kg.....Hur puckat som helst.

Hoppas att du reklamerar den och får en ny. Du får kanske skaffa en bogserlina till Nova, den ska ju hålla att dra en bil med ;)



Visst blir man knäpp på den här jävla blåsten och allt regn :( Kan det inte bara få bli ett gäng minus grader så man får ha en torr hund efter man varit ute. Om det sen blev några dm snö vore det ju bara en bonus, men lite minus kunde vi väl iag få.



Spännande med en "djurpratare" ska bli spännande om den har nån lösning.



Kram

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2012-01-05 09:30:51

Vad bra att det gick bra med Misty, men trist att longerlinan gick sönder!



Man vill ju ändå kunna lita på utrustningen man har :/

Postat av: Maria Becker

Publicerad 2012-01-05 12:50:26

Hej Kicki!

Glädjande att läsa att det går framåt med lilla busfröet Nova!

Kanske Du borde reklamera linan? Den borde ju hålla för mer tycker ju jag förståss!



ha en trevlig Trettonhelg & Kram & Må så gott/Maria

Postat av: Petra Lindroos

Publicerad 2012-01-06 16:05:28

Inte roligt när grejerna inte håller. Ha en fin helg. Kram

Postat av: Carro & Edvin

Publicerad 2012-01-06 17:49:54

Ett litet busför Nova alltså=). Konstigt att de går sönder sådär alltså en longerlina håller ju likosm för en häst på 600-700kg. De blir ju kostsamt också de är ju inte billigt med varken spårlina eller longerlina.



Edvin & Nova är minsann lite galna,idag på simmet så har en annan tjej en leksam som ser ut som ett ägg Edvin är GALEN I den & skriker efter den typ,hon hade gått upp med sin hund ur poolen lagt leksaken vid sidan så Edvin ej såg den, vad gör han jo hoppar upp på pollkanten & parerar med alla 4 sen hoppar han i poolen de är ca 110cm högt om ej högre ,från ingenstans,han måste vara kängru denna hund,tur han höll iaf. Tokhundarna. Ha en trevklig helg. Kramis

Postat av: Sara

Publicerad 2012-01-12 08:53:38

Vilken tur att det gick så bra :) Hoppas du får någon ledtråd! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela