Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Idag fyller Lilltroll 3 år....

Publicerad 2012-12-21 14:07:53 i Allmänt,

...men jag kan bara fira henne i mina tankar, usch och fy....saknar henne så jäkla mycket och på tisdag e de ett halvår sedan hon fick somna in på den fina klöverängen... I tisdags bar de av till Norsholms djursjukhus med Annie igen för kontroll, vi fick byta till ett annat kortison som bla ska sänka hennes törstighet, lever och njurvärdena var förrändrade men inget markant och de beror ju på kortisonet. Nu är vi nere i 24 mg kortison per dag och hon har varit pigg idag och snackar som hon brukar...de går verkligen upp och ner med henne men jag e ju en hönsmamma som ser alla de små skiftningar och blir orolig för de...men Arne, veterinären lugnade mig och såg inga större konstigheter i hennes beteende, e ju så orolig eftersom hon gått ner 4,5 kg och de i muskler...frågade om jag kunde börja simträna med henne men de e för tidigt eftrsom hon inte kommer bygga muskler med den dosen kortison som hon har så vi får avvakta, nästa kontakt blir den 4 januari igen med Arne. För ett par helger sedan var vi till Jessica m familj och fotade hennes fina boxertjejjer och lille Leon och nu i helgen var vi hos Lina, Andreas och lillprins Neo...vad han växer den lille parveln och så otroligt söt och vaken trots sina drygt 3 månader...de går undan...finns ju ingen stoppknapp på de små även om man vill se de så ofta som möjligt så hinner han ju växa på sig rejält!!. Idag skulle vara min sista dag på skolan/fritids men i onsdags kväll kom den vidriga magsjukan som ett besked på posten...uschaaan så vidrigt...mår fortfarande inte bra så jag hoppas de ger sig innan jul....även om vi inte firar så kan de ju va trevligt att kunna äta lite julmat med gubben utan att hänga över toastolen! =P...eftersom jag tappat sugen att blogga så vet jag inte när jag kikar in härnäst men önskar er alla en fridefull jul och ett gott nytt år!!
Två fartiga tjejjer, Siri och Alice
Jessica med sina tjejjer
Lillprins Neo
Neo och pappa Andreas
Neo e ju sååå söööt <3
Lina med sin Luzza
Annie kämpar på i snön, viljan finns även fast hon inte orkar så mycket
Sänder dig massa kärlek och bus i tankarna, mitt lilla älsklingspucko <3

Kommentarer

Postat av: fanci

Publicerad 2012-12-21 15:03:11

Hej!
Det ju bra att veterinären tycker att det okay med henne.
Det tar tid,och hon är i liv<3

visst är det hemskt med att måsta avliva en vän,ja,jag vet ju att en fattas hela tiden,så sjukt konstigt.

jätte fina bilder ,boxrar ,flickor,pojken och lilla fina babyn,så söt så söt!

önskar dig en god jul och ett gott nytt år,ett som är lungt!

oj,fy magsjuka,nä,det inge vidare,men hörde av en att det går fort över så du kan nog äta julmat med gubben:)

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2012-12-21 15:50:14

Jag förstår att du saknar henne!!

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2012-12-21 16:48:59

Sv: Öh, jag hade gärna gjort det... men jag har tyvärr inga frimärken! ;)

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2012-12-21 17:18:18

Sv: Ja, visst var det!! :)

Postat av: Tommy

Publicerad 2012-12-23 13:00:25

Sv: Tack så mycket!

Här blir det inte mycket julfirande heller. Jag jobbar från julafton kl 12 till juldagen 07,30.

God jul!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela