Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Fredag igen då!

Publicerad 2012-08-03 16:05:25 i Allmänt,

...har haft en bra vecka, mamsen blir piggare och verkar vara näst intill sitt rätta jag igen...hon har fortfarande lite konstiga rädslor men hon har inte ätit klart sin medicin...tisdag e sista dagen. E sååå himla skönt att ha en veterinär som Anna på Din veterinär i Östergötland kan verkligen rekommendera henne varmt eller riktigt hett för hon e en klippa. Pratade med henne om Annie i måndags och hon lugnade verkligen ner mig, fick veta då att man inte ska ge mjölk produkter till henne under behandlingen för de förtar något i medicinen...de hade jag inte fått någon info om eller den var ju väldigt dålig överhuvudtaget...att tempen hoppade upp å ner som jag var så nojjig över var helt normalt...hade sånt dåligt samvete över att jag inte hade uppmärksammat hennes Anaplasma tidigare men hon sa att eftersom hon fick sådan hög feber så snabbt så hade hon fästingen suttit bara några dagar innan....hon kommer även hit och tar blodprov nästa vecka då de kan få blodbrist efter behandling, inget jag heller fick någon vetskap om av den andra veterinären
Igår åkte jag till en fb vän i Åtvid, lika trevligt som när hon och Nellie var här förra veckan. Idag tog jag mig i kragen och åkte till ett favvoställe som jag hade med Nova...har tagit emot att åka dit och gå i skogen men idag gjorde jag och mamsen det, kändes tungt...de var där hon fick njuta i fulla drag utan en massa hjärnspöken som styrde om i hennes lilla huvud...men samtidigt så fick jag minnas den fina sidan hon hade oxxå...såg stenen som hon brukade hoppa upp på och invänta en godisbit...platsen där hon alltid kände av något djur...antagligen rådjuren eller hjortarna som har sin genomfart där....usch...de e över fem v sedan hon fick somna in nu, vi passerade oxxå platsen där hon fick sina sista timmar...de hade slagit gräset och klöverängen...vi stannade till en stund...bara för att få minnas hennes fina stund innan hon gick över regnbågsbron...


Lenas fina Morris




Morris och Nellie


Fina gamla Carro, en pigg gammal fröken och Morris




Lingon på G


Mamsen e trött på morgnarna!!


Kommentarer

Postat av: Fanci

Publicerad 2012-08-03 20:49:10

Mammsen sover mycket gott:)

skönt att det börjar vända och att vet är bra,guld värt en sån här gång!



Nu hoppas jag att ni får en bra helg! kram

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2012-08-03 22:08:37

Så skönt att hon börjar på bättre :)



Sv: Tack detsamma!

Postat av: Ann-Margret, Vinja & Bozza

Publicerad 2012-08-03 22:46:43

Åhh vad skönt att Annie börjar bli bättre igen :) Men vad puckat att den förra veterinären inte informerade om att hon inte får äta mjölkprodukter när hon äter medicinen. För hur ska man kunna veta sånt av sig själv.....



Ha en skön helg nu du och mamsen :)

Kram

Postat av: Anna med flock

Publicerad 2012-08-04 09:25:02

Härlig läsning att Annie känns piggare, skönt att du hittat en veterinär du känner förtroende för, det är viktigt!



Förstår att det måste varit jobbigt att gå på "novas plats" men samtidigt kanske bra att du får böja minnas era fina stunder ihop.



Önskar dig en fin helg!

Postat av: Lena N

Publicerad 2012-08-05 19:22:41

De e så kul o följa din blogg o nu även var det bilder hemifrån mig på mina lufsar=) Jätteskoj! Vi måste ses snart igen ;)

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2012-08-06 13:40:15

Sv: Ja, vi har testat koksaltlösning, men jag ska kombinera det med ättika och round-up :P

Postat av: Henke "Hoppelajnen" - Psyco dad (Jasons pappa)!

Publicerad 2012-08-06 17:09:54

va härligt med en så bra veterinär! ni verkar ha haft en bra helg? det har vi också... varit på borås djurpark bl.a. :)

Postat av: Ann-Christine

Publicerad 2012-08-07 07:44:02

Fint med en sådan veterinär - denna person har hamnat rätt i livet och gör stora insatser. Härligt att Annie är bättre!

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2012-08-08 19:30:02

Sv: Ja, jag hoppas att det blir bra i alla fall :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela