Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Ett stilla sommarregn...

Publicerad 2012-08-18 10:23:48 i Allmänt,

...omfamnar oss när vi går i skogen, bara du och jag...de behövs inga ord, vi vet de vi behöver veta om varandra...vi vandrar genom den grönskande skogen och kommer fram till tjärnen som omgärdas av de vackra vita näckrosorna...jag blickar ut över den och du går och läser av nyheterna i skogen...de har säkert hänt mycket sen vi gick här sist...
Att ha dig vid min sida har betytt mycket, vi har gått igenom en hel del tillsammans och jag kan känna många gånger att jag vill leva som dig....här och nu...
När du kom in i mitt liv så fanns de inte någon glädje, min värk slet i min kropp och jag kände mig som ett stor kolli utan någon större framtidsplan...mina tankar snuddade vid att de inte var drägligt att leva som jag gjorde...ingen medicin funkade, fick efter 6 års bråk till en röntgen som visade vad jag redan visste...min nacke hade fått kotförskjutningar på två ställen efter en simpel omkullkörning på cykeln...
Du kom in i mitt liv i rätt tid för nu var jag ju tvungen att ta tag i mitt liv, ta mig ut för din skull, börja aktivera dig för ditt välmående skull som oxxå i slutändan blev något bra för mig
Vi har gått igenom mycket du och jag...men du har alltid funnits vid min sida som en stöttesten...trots att vi aldrig samtalar med ord så finns de ett samförstånd oss två emellan...
När vi var tvugna att ta bort din dotter, vår älskade lilla fröken Lilltroll...då fanns du med hela vägen...om man nu kan säga att något e vackert som samtidigt e så fruktansvärt tragiskt...att behöva ta bort en älskad familjemedlem som bara fick bli 2,5 år...ja, de var vackert...vi fick ge Lilltroll ett vackert avslut på den fina klöverängen med spår och lek med dig....när hon hade somnat in så fick du komma och nosa på henne...du konstaterade faktum att hon var borta...tänkt om jag oxxå kunde leva i de, här och nu...att slippa denna tunga sorg efter Lilltroll som tog med en stor bit av mitt hjärta...jag vet att vi kommer ses en dag...inte här och nu men om ett tag...
DU min fina vardagshjälte som funnits med mig i snart 5 år i vått å torrt...du förtjänar det bästa, mitt hjärta tog du redan från första stund jag såg dig...


Jag har hört så många gånger att de e ju bara en hund, men för mig
är hon mer än så...hon e en räddande ängel som fått upp mig på
fötter igen!!

Kommentarer

Postat av: Gilla

Publicerad 2012-08-18 10:47:26

Jag kan ju bara beklaga, att du har sådana besvär. Men ändå kan jag lyckönska dig till en sån trogen vän. En hund finns för dig i vått och torrt och ger dig alltid en ren och oförfalskad kärlek. Hoppas att du får ha Henne/honom länge till, att dela livet med.



Vi brukar passa min Sambos barnbarns Berner Sennen, Baloo. Han är lite över året nu. Men innan var det också en BS, som hette Noack. Han blev bara 4 år och 4 månader, innan han fick gå bort i cancer. Saknaden efter honom blev förskräcklig, men Baloo har hjälpt till att övervinna den.



PS. Jag hittade dig genom FB.



Gilla

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2012-08-18 11:21:35

Så vackert! Dem är verkligen riktiga vänner!!

Postat av: Gilla

Publicerad 2012-08-18 11:33:34

Sv: Tack för kommentaren! Jag brukar ha ett citat varje dag i min blogg. Ibland kan de vara bra, ibland dåliga, men ibland suveräna. ;-D



Kul att du tyckte att det var värt att länka dej in hos mig. Det var en av orsakerna att jag gick med i gruppen. Det är ju roligt att komma i kontakt med nya människor.



Kram/Gilla

Postat av: Gilla

Publicerad 2012-08-18 11:57:40

Sådärja! Nu fick jag ju en ny kommentar igen. Tack! Jag tycker ju att det var ett bra initiativ att öppna gruppen, så man kan hitta flera bloggar, som man kanske aldrig hade kommit i kontakt med.



Kram/Gilla

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2012-08-18 13:06:17

Sv: Ja, det är verkligen härligt :)

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2012-08-18 16:07:11

Sv: Ja, det kan man lugnt påstå :)

Postat av: Marlene

Publicerad 2012-08-18 21:38:04

Vår hund betyder allt för oss! Han har hjälpt oss genom stora sorger och finns alltid där med sin varma nos för att trösta oss. Vad skulle vi göra utan honom?

Postat av: Ann-Margret, Vinja & Bozza

Publicerad 2012-08-18 22:19:57

Ja nog har man mycke stöd av sina fyrbenta vänner :) Folk som inte har hund har nog väldans svårt att förstå det.



Visst är det hemskt när man måste ta bort sin/sina kära vänner i förtid :(

Ja nog accepterar hundarna döden bättre än vi, för dom verkar det mycke mera naturligt än hur vi tar det. Sen är jag helt övertygad om att om den hunden/hundarna som finns kvar får komma och kolla på sin avlidne vän så "kommer dom över det" mycke fortare.



Kram

Postat av: Tommy

Publicerad 2012-08-19 08:45:36

Sv: Ja det är det verkligen :)



Härliga foton.. Du är månne Mamma till Lina ?

Postat av: VICKY

Publicerad 2012-08-19 12:48:57

tår :)

Postat av: Catta

Publicerad 2012-08-19 13:26:38

Vackert! :)

Postat av: Maria

Publicerad 2012-08-19 13:50:51

Har just nu en tävling på min blogg där du kan vinna en länk i ett inlägg, det enda du behöver göra är att kommentera ditt bästa sommarminne i det här inlägget:



http://www.nattstad.se/mariaw?id=3820964



Kram och ha en bra dag!

http://nattstad.se/mariaw

Postat av: Anna

Publicerad 2012-08-19 15:03:45

Hej! Jag har kikat runt lite här på din blogg och jag måste bara säga att du har otroligt fina hundar ! =) Blir så sugen på att skaffa en egen hund när jag ser dina härliga bilder men tyvärr finns ingen ekonomi eller tillräckligt med tid till en ny familjemedlem för tillfället "/ Hoppas det går bra med dina vovvar och jag önskar er allt gott ! MVH Anna

Postat av: Petra Lindroos

Publicerad 2012-08-19 16:53:00

Så fint skrivet Kicki. Åh vad jag känner igen mycket i det du skriver. Jag tor att vi alla som har djur gör det. Ta hand om dig och de dina. hur går det för dem på hojjarna? hoppas de kör försiktigt. Kram

Postat av: Celina

Publicerad 2012-08-19 17:00:17

Ååh vilken mysig vovve! :)

Postat av: Celina

Publicerad 2012-08-19 17:02:23

Måste också säga att det var otroligt fint skrivet. Har själv haft hund sedan jag föddes och min lilla Martin som jag har nu betyder allt för mig. <3

Postat av: Alexsandra

Publicerad 2012-08-19 17:48:15

Åh, vilken fin bild :)

Postat av: Emelie och Linn

Publicerad 2012-08-19 19:26:45

Fototävling på vår blogg! vinn en länkning på våra facebooks och på våran blogg! tema sommarens finaste.

välkommen!

Postat av: frida

Publicerad 2012-08-19 20:48:53

vilken fin hund!

Postat av: Madeleine

Publicerad 2012-08-19 21:24:04

fina bilder :)

Postat av: Sanna

Publicerad 2012-08-19 21:49:08

Fina bilder =)

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-08-19 21:57:53

Fina bilder!!

Postat av: Moa

Publicerad 2012-08-19 22:10:06

var gärna med i min veckans blogg!

http://moakjellin.blogg.se/2012/august/veckans-blogg-2.html

Postat av: Julia ♥

Publicerad 2012-08-19 23:36:19

Hej! kolla gärna in min nya foto blogg:D



http://juliasfoto.blo.gg/

Postat av: GeMina Arts

Publicerad 2012-08-20 07:39:08

vilken fin vovve!:)

Postat av: Madame Hoffa

Publicerad 2012-08-20 20:18:37

Så fint! Och vilken härlig bild, visst är en hund en trogen vän. Jag hade en dobermann för ett tag sedan, och hon var verkligen min bästa vän :)

Postat av: Ann-Christine

Publicerad 2012-08-21 09:41:34

Så fint skrivet, och jag vet att så fungerar det. Det är också viktigt för barn att växa upp med djur - gärna hund. Det lär dem så mycket om hänsyn, liv och död. De får också en vän att gråta ut hos när besvikelser och sorger tynger. Jag har alltid haft hund eller katt. Kärlek, är det. Kärlek får jag hur jag än mår eller ser ut. Oförbehållsam.



Underbart skrivet.

Postat av: fanci

Publicerad 2012-08-22 19:59:31

jag är helt övertygad om att dom föstår,sen får man tro att jag är från vettet!

dom betyder så mycket för en .en eller fler,alla är olika individer,men dom är med en ändå ,och finns där.



kom på dit andra inlägg här innan om fk:dom är otroliga ,har en väninna som haft ett rent helvete med dom,man ska

vara väldigt frisk för att orka med dom ,och då är ju nått fel.man undrar vad för kurser och skolor dom gått egentligen.jag hoppas verkligen att det börjar hända nått för dig,man blir så frustrerad när man inte kan få vettig hjälp från en så pass stor instans .

ha det så gott och hoppas mammsen är kry<3 och du oxå,någorlunda i alla fall.höst kramar till er !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela