Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Att vandra i skogen...

Publicerad 2012-08-23 09:22:53 i Allmänt,

...har varit en lissma för själen, att vandra i ur och skur å bara vara...de e ett minne blott idag...dessa vildsvin som förstör och förgör mycket av naturen och framförallt de e ju inte rädda för en när man kommer...vet inte vilken gång i ordningen som jag stött på de och de har varit en tio meter ifrån en....tycker de e väldigt obehagliga djur och vet att hundar blivit dödade av dessa....och med tanke på att de kan få 3-4 kullar per år så lär de väl knappast bli mindre utav de...vi har de precis utanför oss,  i björkskogen...de e ju inte bara sent man möter på de utan de kommer farandes även när de e ljust ute, barnen som leker i skogskanten och kanske inte e uppmärksammade på att de finns i närheten, en granne gick på cykelbanan utanför och en stor galt springer över cykelbanan endast 5 m bort när hon kommer med sina hundar...jag vet att de inte e så lätta att skjuta MEN när jag springer på de någon gång i v utan att de räds för en så blir jag iaf rätt så spak och känner inte alls den glädjen att vandra i naturen längre...


Snart e hösten här...längtar lite till den färgsprakande
skalan som snart intar trädens kronor!!

Kommentarer

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2012-08-23 17:03:28

Vildsvin är ingen höjdare!



Vi har mycket i skogarna här hemma, men trots det så har jag bara sett en enda flock vid ett tillfälle!

Postat av: Ann-Margret, Vinja & Bozza

Publicerad 2012-08-23 23:32:09

Usch vad läbbigt med en massa vildsvin så nära när man är ute och går :( Hoppas verkligen att dom skjuter bort en del :)



Kram

Postat av: Anna med flock

Publicerad 2012-08-25 09:35:01

Jag tycker också det är läskigt med alla vildsvin, jag och Tim har mött dom när vi plockat svamp... jätteläskigt, tycker inte dom verkar så skygga längre! Nu vågar jag inte alls gå lika långt in i skogen längre... och så bökar dom upp mina bästa kantarellställen... hua :(

Postat av: Annika

Publicerad 2012-08-25 13:39:53

Fin blogg :)

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2012-08-25 15:12:34

Sv: Jag har reserverat platser till er! :)

Postat av: Maria Becker

Publicerad 2012-08-25 15:45:43

Åh, vilket underbart fotografi på Annie & alla löv, otroligt fint, Kicki!



Jag vet ej riktigt hur det fungerar, men Du kunde kanske ringa till Linköpings kommun och Länsstyrelsen och höra Dig för, eftersom vildsvinen är så pass många. Ha en bra helg. Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela