Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Dur å moll...

Publicerad 2011-09-13 17:14:19 i Allmänt,

...igår körde Rebecca o vi träning med tjejjerna, hennes man och Eva med Shiva var med å agerade störning...de gick runt med hundarna när jag körde med Nova...kändes så bra med hennes focus så hon var lös under tre moment och hon brydde sig inte alls i de andra huindarna...i linförigheten gick Micke med Nike bara någon meter i från oss å störde men de bekom inte Nova alls...var så otroligt glad när jag kom hem efter de lydnadspasset...sen ringer ordförande från brukshundsklubben å säger att de har anm incidenten men Nova när hon bet en annan hund....fattade inte först vad hon menade....komma ett antal månader senare med de här...jag ringde ägaren efter de som hade hänt eftersom de va John som var med när de hände å hon sa inget negativt alls å hon sa att de e sånt som händer men klubben har gjort en anm till SKK....en av instruktörerna har oxxå ljugit till ordföranden om att Nova e osäker på människor att hon gjort samma sak tidigare på en utställning vilket inte stämmer...VARFÖR kunde de inte ringa å kolla av läget om hur de funkar i dagsläget...de här med barn e en sak å hon ogillar inte alla barn å går igång de e vissa här på gården, MH domarna som testade henne efter incidenten sa att hon inte e farlig för människor utan hon triggas av vissa hundar...men enligt den här instruktören så hade de sagt något helt annat så jag ringde upp Catrine å hon har INTE sagt detta....så nu tänker jag INTE förnya mitt medlemskap i klubben som går ut i okt...så vi tar en "time out"därifrån nu...Nova e redan stämplad å jag tänker inte utsätta henne och mig för mer saker från folk som lägger till nått som inte stämmer!!

Kommentarer

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-09-13 17:34:33

Men vad fan ska de snacka skit för?



Nova som är så mysig!

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-09-13 18:05:54

Sv: Ja, det hade väl varit bättre :/

Postat av: Sarah

Publicerad 2011-09-13 19:39:55

Ibland blir man bara så trött :( Förstår din känsla! Hon verkar ju så mysig!

KRAM

Postat av: Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa!

Publicerad 2011-09-13 20:15:12

meeh! faan va trist! att folk inte kan ge sig och säga sanningen... :/ nåja, deras förlust om ni inte fortsätter där... o de hade inte jag heller gjort.



sv: ja jag får la försöka... hehe! funderar på att ta taxikort så blir la perfekt att läsa lite teori nu då. :)

Postat av: Jeanette, Sly & Maya

Publicerad 2011-09-13 20:36:41

Helt sjukt!!! Folk är verkligen knepiga:( Usch, vad besviken jag blir på människor när jag läser detta:( Stå på dig Kicki och skriv ner er version (den sanna versionen), kan inte förstå att de kan vara som folk och pratar med er först & ta reda på fakta. Styrkekramar!!!

Postat av: Anna med flock

Publicerad 2011-09-13 22:02:37

Fy vilken tråkig läsning att höra vad du utsatts för! Avskyr folk som inte pratar med en själv direkt, som snackar bakom ryggen och vill andra illa...usch! Hoppas att du inte låter detta sänka dig för mycket, stor kram från oss!

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-09-13 23:11:15

Men vilka puckade människor som ljuger och pratar en massa skit :( Och varför komma nu med nått som hände för flera månader sen.....Varför har du inte fått veta nått tidigare.....



Om du nu gjort ett MH test och domarna sagt att hon inte är farlig för folk men triggas upp av vissa hundar. Varför påstår då några att dom sagt nått annat.....Hel skumt tycker jag.



Hoppas det löser sig med allt i alla fall.



Kram

Postat av: Elin & Noz

Publicerad 2011-09-14 16:16:24

Det låter ju sjukt! Trist läsning, förstår inte riktigt vad de anmäler för nått ?Stå på dig o hoppas det löser sig kram

Postat av: Maria Sjöberg

Publicerad 2011-09-15 11:09:48

Hej ! Nu har jag hittat igen din blogg . Vi har ju haft lite kontakt på hundsajten . Är så jäkla less på den sidan där inget funkar . Sen gillar jag inte blandningen mellan katt och hundsajten . GRR



Fy tusan vad tråkigt att läsa det du skrev om lögnerna runt Nova . Vilka elaka männidkor det finns . Bra att du inte förnyar nåt medlemsskap där . Vad vinner dom som håller på såhär ??

Tror mycket handlar om avundsjuka tyvärr inom hundvärlden.



Jag och Yarri tycker iaf att dina ståtliga tjejer är så vackra . Kramar till er alla från oss i Jämtland. // Maria och Yarri

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela