Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Vilken natt!!!

Publicerad 2011-10-11 15:24:11 i Allmänt,

...Lilltroll har åkt på magsjuka å höll på från 23 tiden igår...men hon var duktig å väckte mig varje gång de va dax att springa ut...ingen ide att hoppa ur kläderna mellan varven för när hon kom sättandes så va de bara å springa ut....
Hon e fortfarande inte ok i magen så hon står på fastande mage...mamsen hade spytt på fm när jag var ute med lilltroll men de var bara galla så de kan ju bero på att de drog ut lite på maten i morse och att hon var tom i magen

Idag e fröknarna billiga då jag tog ut de en å en i skogen å skulle fota lite, Annie hittade en rejäl grop med grävlingskit som hon hann smörja in sig med innan jag kom fram å kunde dra bort henne #"%¤&=¤¤##""....kan nog inte säga de på annat sätt!! =P...sen var de dax för hund nr två att bege sig ut i skogen med och hon hittade OXXÅ en grop med grävlingskit att rulla sig i "#¤%&=¤#"....ungefär så blev även denna kommentar....sen var de ju inte så roligt att släpa in de i lgh då jag hade städat ordentligt!!.....men men nu ligger två för stunden rena fröknar å sover...

Lite foton blev de iaf så Ni slipper inte undan!! =P


Björkskogen utanför oss


Mamsen





Lilltroll


Tog även i färg då vädret e så vackert...


mamsen focuserad på fåren i hagen...


Härliga färger


Lilltroll i färg oxxå såklart!!

Kommentarer

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-10-11 17:38:10

Inte kul när dom hittar en massa skit som dom rullar sig :( Sen magsjuka också....Ingen kul dag/natt hemma hos dig då....



Kram

Postat av: Anna med flock

Publicerad 2011-10-12 09:51:40

Usch för magsjuka! Hoppas dom mår bättre idag tjejerna. Inte mysigt med "skithundar", dom är snabba och hitta godsaker att rulla sig i... urk! Fina bilder på sötaste tjejerna :)



Ang Tim så ger jag honom Zoolac (probiotika med snälla bakterier) i förebyggande syfte ihop med rimadylen, jag hoppas det ska fungera.... hittills har det varit lugnt iaf...



Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-10-12 11:24:41

Hoppas att Novas dåliga mage blivit bättre. Min förkylning verkar vara väldans envis och vill inte ge sig :( Börjar verkligen tröttna på den nu.



Ha en skön dag.

Kram

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-10-12 12:38:24

Stackars liten! Hoppas att hon mår bättre nu!!

Postat av: Petra L

Publicerad 2011-10-12 19:02:23

Åhh vad jobbigt när de blir magsjuka. Jag tycker att det kan ta sån tid innan de kan äta ordentligt och då hinner jag bli sååå orolig att de ska tyna bort. Hoppas att de kryar på sig snart. Kram

Postat av: Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa!

Publicerad 2011-10-13 10:11:49

Usch! Stackars! Hoppas det är bättre nu?!

Fina bilder - Svartvitt gör sig riktigt bra nu på höstkanten speciellt.



sv: ja dom är mäktiga när dom kommer. Har själv hamnat mellan ko och kalv en gång... som tur va så gick hon inte till attack. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela