Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Strålande väder...

Publicerad 2011-10-30 08:00:45 i Allmänt,

...å spår blev de igår...John hängde med å spårade med Nova och jag spårade med Annie...blev fina spår på två åkrar men de blev väl ingen höjdare för någon av tjejjerna i spåret...visst spårade de å tog alla apporterna men mamsen tuffade på i en snigels fart å lilltroll vindade ganska mycket i sitt spår...finns ju otroligt mycket vilt å de gillas ju att smaka på deras kullinariska skit så de blev en del stopp pga de...vettekatten HUR jag ska jobba bort detta ätande när vi spårar...vi hade med oss fika ut å satt å invänta att få ta spåren...var en del folk i rörelse när vi var ute så de blev bra störning men ingen brydde sig, inte ens mamma ferdinand som e så nyfiken...Nova jobbar på sin uppgift å bryr sig inte alls om folk eller hundar när hon jobbar å de känns så himla bra!!....lite foton då!!


En bit av Novas spårmark


Dax för påsläppet av Nova


Här jobbar hon på bra!


Mamsen tufflar på i spåret


Mamsen


Finaste, klart man får belöning efter spåret

Kommentarer

Postat av: Ann-Christine

Publicerad 2011-10-30 10:22:37

Hej Kicki! Jag läser ganska ofta en runda om dig och flickorna. Härliga foton och skön träning i kombination. De är så fina, de dina. Jag har letat mig fördärvad efter gästbok, men inte hittat någon. Lite korkad är jag allt - hittade inte förrän nu kommentarsmöjligheten!



Idag skrattade jag lite över stubbåkern...precis vad jag själv fotograferade igår. Det är så skönt med fria fält i den där ljusa, "nordiska" färgen. Och så ni två där, som fina färgklickar.



Jag är inte på hundsajten så mycket längre. Andra, nya friska krafter har tagit över, och så ska det väl vara.



Ha en skön söndag

Ann-Christine, Mille och Totti

Postat av: Ann-Christine

Publicerad 2011-10-30 11:25:26

Hej Kicki! Tack för svar – och jag blir hedrad och glad om du vill lägga in mig på din lista!



Jag håller helt med om det du säger om sajten – icke överskådlig. Mycket beror på att alla bloggar och allt blandas i en salig hundkattfacebookröra. Våra egna bloggar är tydliga och klara. Mycket skönare att bläddra i och kommentera.



Skön söndag på er!



Kram

Ann-Christine

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-10-30 11:29:19

Vad roligt att vara ute och spåra lite :) Hmm, inte kul när dom vill äta en massa skit som ligger ute :( Vill verkligen inte ha nån puss sen av dom efter dom smakat på nått sånt :S

Härligt med lite fika i solen medans man väntar :)



Fina gärden ni har att vara på och ni hade kalas väder också ser jag.



Den döda älgen ligger visst där som mat till vildsvinen. Rudis matte sa att dom kastar en massa saker där. En gång låg det även en död hund där som dom lagt dit :( Det kan verkligen inte varit kul att se :(



Ha en bra söndag :)

Kram



Postat av: Petra L

Publicerad 2011-10-30 20:06:22

Vad duktiga ni är som spårar och ligger i. Hoppas att du mår bättre efter din sjukdom. Hoppas att du får en fin vecka och att vädret blir bättre än det varit idag. Kram

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-10-31 05:11:47

Kul att det gick bra - även om dem tog det i sin egen takt!



Här hemma har dem tyvärr inte fått använda sina nosar på länge, men det måste bli av snart!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela