Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Hundarna från...

Publicerad 2011-11-21 13:54:53 i Allmänt,

...inlägget innan har blivit omhändertagna och finns i dagsläget på ett djurhem...polisen tog mitt samtal på allvar och åkte hem till C och hämtade dessa för en kontroll hos veterinären...därefter så kom de till djurhemmet och ägaren får inte tebax sina hundar....tack å lov...

Idag bar de av till Nyköping för en bedömning av Curt Blixt....gick sååå jäkla bra....han hade en hund på planen som tränade och en som vi fick möta...Nova var jättenyfiken men gick bara efter där hunden varit å nosade...sen kom den andra upp å gick förbi oss och även ett möte med denne samma lugna nyfikenhet även där....sen var de släden som vi testades med och hon blev heligt förbannad på den...frågade honom om de var en överdriven aggression vilket han inte tyckte...vi satt ner i klubbstugan å pratade om hennes beteende och hur vi ska kunna komma vidare... han berättade oxxå att de var FÖRSTA gången han fått in en anm från en brukshundsklubb å Curt har varit med i måååånga år....han sa att man brukar reda upp sånt internt MEN inte Linköpings brukshundklubb inte...ska inte dra alla över en kant på klubben för de finns bra folk oxxå...men en viss fröken messersmith som e så duktig i de mesta ska nog mest bara hålla sin käft i styr....har som skrivet innan fått samtal från folk på klubben som tror att de här e mer personligt eftersom de sett en jack Russel gå till attack mot en rottis utan anm...men de e väl skillnad på folk å fä antar jag....å detta såg ordföranden som varit med och anm Nova då hon fanns på planen....visst fan osar de kattskit lång väg???...

Ber om ursäkt att jag inte varit inne hos er som jag brukar...orken har inte funnits där...kommer igen snart...

Idag skulle min fina Casper fyllt 13 år....saknar dig otroligt mycket min fina



Trodde jag skulle få ha dig kvar många år till...du hade aldrig varit
sjuk innan du fick dessa galopperande tumörerna i magen...saknar
dig massor...våra upptäcksfärder då du låg på mina axlar och upp-
täckte saker i en annan höjd å du pratade massor under tiden........

Sen en förtydligan då de finns de som tagit foto från MIN sida utan att ens fråga....be om lov först...e en principsak sen skiter jag i VEM som tagit de....e inte så svårt att fråga först!!


Stolt som faan över lilltroll <3

Kommentarer

Postat av: ≈Sanna≈

Publicerad 2011-11-21 14:20:16

Det luktar kattskit ändå hit tycker jag. Jag är dock glad att det gick bra för er idag, vart leder detta nu?

Riktigt skönt också att höra att de andra hundarna som ni ringde till polisen om är omhändertagna, de är ju värda ett bättre liv.

Hoppas du får en fin vecka.

Kram!

Postat av: Gittan

Publicerad 2011-11-21 18:20:14

Jag saknar också Casper. Mys Gubben Mjauu på dig där uppe i katthimmlen

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-11-21 18:33:48

Hoppas att vovvarna får det bra nu!!

Postat av: Sarah

Publicerad 2011-11-21 18:46:48

Skönt att höra och jag hoppas hundarna får det bra nu! Kram

Postat av: Jeanette, Sly & Maya

Publicerad 2011-11-21 21:38:49

Pussbild på lilltroll :) Kram!

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-11-21 23:02:56

Vad skönt att testet som Curt Blixt gjorde på Nova gick så bra :) Innebär det nu att erat tävlingsförbud är över och att du får tävla om du vill?



Men jösses då, vem stjäl dina bilder.....Och vad har man för nytta av det....Hur korkat som helst....Visst blir mina bilder också snodda inte för jag förstår vad Ufo:t har för nöje av dom :S



Åhh vad skönt att hundarna är omhändertagna nu och att ägaren inte får tillbaka dom :) Hoppas bara att tiken inte var för långt gånget i sin dräktighet så dom kan spruta henne så hon slipper få en massa valpar också i allt elände.



Ha det så bra :)

Kram

Postat av: Ann-Christine

Publicerad 2011-11-22 18:10:49

Härligt positivt! Hundarna omhändertagna och för din del - bara att gratulera! Vad innebär detta för dig/er nu då?



Hur vet du att folk tagit bilder? Nu blir jag både arg och sur. Fotografera själva!



kram

Ann-Christine

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela