Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Tack Kicki!!...

Publicerad 2011-05-14 11:25:06 i Allmänt,

...imorse skulle Kicki å jag ses å köra igenom lydnaden på tjejjerna...började med Nova och vi körde igenom hela programmet, valde att sätta spårlinan på henne i läggand/ställande/inkallning å skippade munkorgen då Kicki höll i linan...e så supernöjd, ingen stress å tokiga saker, visst gruffade hon lite på folk men gick inte upp i någon form av stress...körde igenom Annie oxxå men där handlar allt om att få upp farten, men hon e inte helt fit for fight efter livmoderinflammationen de märktes...vi körde oxxå igenom Kickis Tollare Selma...efter att vi kört igenom hundarna så tog Kicki å körde lite med Selma och jag tog ut Nova å körde lite på sidan om, ingen reaktion eller stress här heller...vi satte oss på gräset en bit ifrån varandra men Nova brydde sig inte alls...hon har svårt att koppla av men la ner henne å hon låg riktigt bra å en 10 min utan problem...visst finns de massor att jobba med när de gäller henne men jag ser redan en skillnad i hennes beteende så någonstans e vi ändå på rätt väg...TACK ännu en gång Kicki för träningsrundan..hae ju blivitr en hel del ensamträning å de va bra att även jag fick lite att tänka på i mitt framförande av tjejjerna, sånt man inte tänker på själv i träningen!!


Stolt över Lilltroll


..och över mamsen så klart!!

Kommentarer

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2011-05-14 15:18:06

Vad skönt att stressen höll sig borta - för sånt kan verkligen förstöra :/



Sv: Jag ska försöka få byggt en hundbur som passar det bakre lastgallret, och på så vis kan jag vara helt trygg med att hunden inte ramlar ur! :)

Postat av: Kicki

Publicerad 2011-05-14 16:04:30

Postat av: Kicki

Publicerad 2011-05-14 16:05:18

Tack själv!

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2011-05-14 20:33:00

Sv: Ja, Debbie är i sanning ett kuttersmycke, men hon får nöja sig med en plats bakom sin husse i detta fall :)

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2011-05-15 10:12:18

Sv: Ja, det kan iofs lika gärna vara jag som är hennes kuttersmycke :P



Hoppas att tjejerna piggnar till!! :/ Har de fått i sig något?

Postat av: Anna & Nova

Publicerad 2011-05-15 12:00:23

Härligt at det flyter på så bra med Novas träning, bra att träna ihop med andra för Nova behöver ju den träningen :)



Sv: Tack så mycket :)



Kramar

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-05-15 18:34:14

Vad kul att träningen med Nova börjar gå så bra :) Jo nog behöver man tränings hjälp och lite extra ögon när man tränar för det är väldans mycke man inte ser själv och också att man gör en massa "tokigheter" själv också ;)



Hoppas din söndag varit bra. Själv jobbar jag vilket är mindre kul :(



Sköt om dig och ha det så bra :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela