Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Lilltroll...

Publicerad 2011-05-23 22:10:08 i Allmänt,

...blev dålig igår å bajsade (kissade) blod...de kom som en stril från baken på henne å hon blev jätte flämtig...hon går sen tidigare på Omeprazol pga sin stressmage men slutade med de i förra veckan...sen blev de inget mer förrän till kvällen men då var avföringen normal igen å likadant idag men har varit i kontakt med veterinären...hon e lite loj så vi ska köra skon mat i två dar å sen ska vi höras igen...att Mht gick som förväntat e en sak men sen i vardagen så har vi ju problem som vi tampas med...de e jobbigt att alltid försöka vara steget före å ha ögon i nacken för att vi inte ska bli överrumplade av snabba händelser eller andra hundar som går igång för då drar hon oxxå på...nu e hon skendräktig å bäddar för fullt å e småtjurig å har drabbat samman med mamsen vid flera tillfällen...lät de göra upp här i vintras när Nova var som värst vid löpet å de har verkligen varit lugnt på den fronten tills nu...min veterinär e inte så alert på att kastrera henne i juni då de kan bli väldigt varmt och för infektionsrisken...man ska ju göra det mellan två löp när de e som mest stabila både psykiskt å fysiskt...så vi får vänta till efter nästa löp...hoppas er dag varit bra!!


Nova, foto Janne Karlström


Nova på Kumla BK

Kommentarer

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2011-05-24 05:23:41

Usch, vad jobbigt med stressmage :( Den svarte lille jäveln vi hade här innan (Emmelies pomeranian) hade också problem med magen, men då pga spänningar mellan papillontiken.



Hoppas att magen blir bättre!



Sv: Nej, tyvärr fungerar det inte längre av flera orsaker. Dels för att kullsyskon har en tendens att inte vilja fungera, sen är han väldigt stressad och verkar dessutom ha problem med lederna.



Så tyvärr har jag bestämt mig för att låta honom somna, och vill jag att allt ska gå snabbt eftersom det är alldeles för jobbigt att ha kvar en hund som man bestämt sig för att ta bort. :/



Jag ska försöka få en tid hos en veterinär redan idag.

Postat av: Jessica

Publicerad 2011-05-24 07:31:53

Hejsan =) oj låter som du har lite fullt upp =/ ja kastrering kan ju vara bra, löper hon ofta eller lite eller ja som vanligt? Jag menar min förra Schäfer tik löpte 2 ggr om året, då måste du vänta ett år hehe =) medans min whippet som ja hade löpte 1 gång om året. De skulle inte vara kul om de va så hehe.... Jag får hoppas att du får en bra dag i alla fall =). Kram

Postat av: Anna

Publicerad 2011-05-24 09:19:32

Jag hoppas verkligen att Nova blir bättre, dina tjejjer har varit mycket sjuka det sista. Vilken otur ni har :(

Jag håller tummarna för att Nova blir bra i magen fort!



Kramar

Postat av: Anna med flock

Publicerad 2011-05-24 10:31:54

Usch för dessa magar.... jag hoppas Nova blir pigg och kry fort!



Härliga bilder nedan och kul att MH:t gick som du trodde :)

Postat av: Sarah

Publicerad 2011-05-24 13:29:00

Vad jobbigt med sjuk hund, ens hjärta blöder! Kram

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-05-25 10:22:28

Men usch då :( Stackars Nova och vara dålig igen :( Förstår inte varför dina tjejer har sån otur hela tiden.

Hoppas verkligen att hon blir snabbt bra igen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela