Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Härlig tur i skogen...

Publicerad 2011-05-15 14:20:30 i Allmänt,

..blev de nyss...lite rullningar i hjortskit men de börjar ju höra till vanligheterna, hittade en liten fin vik där vattnet var riktigt varmt så tjejjerna fick gå i å doppa sig å så fick jag bort skiten som satt i pälsen...fick en känsla att sätta på munkorgen på Nova å koppla upp Annie när vi började närma oss sommarstuge området å de va klokt i efterhand, kom ut två "rasslar" från en tomt, de hade lina på sig men kom nästan fram till vägen vi gick på...Fångade upp Novas intresse å hon gick om än lite spänd vid sidan om mig å tittade lite sneglande mot deras håll...när jag kom fram till bilen så var de två par som släppte ut sina Irlänska Zettrar å en Gordonzetter...okopplade med tjoade till att de fick ha koll på hundarna, även här gick de jättebra men lite spänd...släppte in tjejjerna å hann precis stänga bakluckan då en av "Irländarna" kommer fram å hälsar på mig...till svar fick jag "oj jag såg inte att du gick till bilen"...svarde att min ena gillar inte andra hundar därav munkorgen...hon sloknade lite men jag  sa att de gick ju bra nu eftersom hon satt i bilen så man kanske får tänka sig för lite...hon erkände att hon inte hade full pli på hunden så nästa gång kanske hon e mer observant....


Här nere ställde vi bilen, underbar utsikt..




Liite läskigt va de allt, men hon gick fram å nosade iaf


Liljekonvaljerna står i blom


Annies halsband funkar ypperligt att hålla sig fast vid


Lilltroll


Nästan en snygg utställningspose =P


Novas sysselsättning, tugga boll




Mamsen snodde bollen å låg på behörigt avstånd

Kommentarer

Postat av: Anna & Nova

Publicerad 2011-05-15 21:37:31

Dessa bilder är underbara :) Såg dem på facebook också hihi. Lilltroll är så söt när hon tuggar boll :)Kort nr 2 av tugga bollkorten är underbart, ser ut som hon njuter för fullt av sin sysselsättning hehe.

och återigen, jäkla människor som inte kan ha ordning på sina hundar, så trött jag blir!



Kramar

Postat av: Petra

Publicerad 2011-05-16 08:30:46

Bra Kicki att du sa åt dem att koppla hundarna. Fattar inte hur folk tänker?! Men det kommer man väl aldrig förstå. Otroligt vacka bilder osm vanligt. Liljekonvaljerna var super fina en av mina favvo de och tulpaner. Kram

Postat av: Anna med flock

Publicerad 2011-05-16 10:28:32

Skönt att allt gick väl trots hundmöten och folk som inte hade helt koll... hundarna ser ut att njuta av badet och andra bilden på Nova med bollen var underbar :)

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-05-16 22:58:13

Vilken tur att allt gick bra trots folk som inte höll reda på sina hundar. Inte roligt när man kämpat så mycke som du och sen får ett bakslag som kan en massa tid att fixa tillbaka.



Vilken tur det fanns en sjö att bada av tjejerna i efter deras hjortskits rullning ;)



Fina bilder på nybadade tjejer :)



Japp, var kanon kul att få hitta lite nya vägar att gå :) Blir lite tråkigt gå samma jämnt.

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2011-05-17 05:11:27

Dem är så fina så :)



Synd att folk bara släpper sina hundar utan att förstå att alla kanske inte uppskattar det! Men det var tur att det gick bra :)



Sv: Det var ett härligt avbrott! Jag har helt slutkörd igår, och la mig innan 21.00... lite pensionärsvarning kanske, men det var välbehövligt :)



Ha en fin dag!

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2011-05-17 12:18:19

Sv: Ja, lite piggare är jag allt - men jag skulle nog inte lida om jag fick någon extra timme att sova även i natt!



Ha en fin dag!

Postat av: Sarah

Publicerad 2011-05-18 14:17:50

Kanon fina bilder! :) Ibland är det lite läskigt för även om man har koll på sina egna så kan olyckan vara framme! Tur att det gick bra :) KRam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela