Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

En olycka kommer...

Publicerad 2011-05-26 18:24:48 i Allmänt,

...aldrig ensam, mamsen har öroninflammation IGEN, vet inte för vilken gång i ordningen de e...nu var de ett halvår sedan sist men hon har ju haft urinvägsinfektion och livmoderinflammation där emellan... =/

Ibland så funderar jag på att ha en låst blogg för de finns folk som vänder å vrider på de jag skriver...de känns tråkigt att man ska behöva känna så men vissa kan verkligen få en att resa ragg...

Idag var de återigen ett spårline drama!! =P Nova fick syn på några änder å jag hade virat sista biten på linan runt handen med hanske på som jag alltid har...men hon fick ju några meters språng innan linan tog stopp så ringfingret fick sig en rejäl "kyss"....jag har "skiiitaont" nu ju!! =P...

Nu ligger tjejjerna utslagna efter att vi varit ute å njutit av de vackra vädret som infann sig efter några rejäla blåsdagar...

har gjort lite förstoringar på Nova, har ju några på Annie å så gjorde jag ett från när vi träffade pappa/morfar Xilo å Sabai...hoppas de blir lika fint som de ser ut på datorn...


De här gjorde jag förstoring på...

Kommentarer

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2011-05-26 19:14:39

Fy, vad tråkigt :( Hoppas att hon blir frisk snabbt!!



Lås inte din blogg helt, utan välj i stället att skriva lösenordsskyddade inlägg - sånt har en tendens att skapa nyfikenhet hos människor som vet om att inget angår dem!



Förhandsgranska också alla dina kommentarer, så att inget publiceras utan ditt tillstånd!



Då slipper man mycket obehag!



Sv: Ja, en halvnaken bild på mig bredvid kärran hade nog fått många att dreggla. Eller kräkas.



Jag uppskattar allt!

Postat av: Elin & Noz

Publicerad 2011-05-26 22:10:34

Usch så trist att dina vovvar är sjuka igen. Hoppas de kryar på sig! Grattis till Novas fina mh!

Postat av: ≈Sanna≈

Publicerad 2011-05-26 22:12:41

Grattis till MHt!! Vad fin pappa/morfar Xilo är för sin ålder. Liza är ju ett år yngre men hon börjar tyvärr få lite ålderstecken. Jag gillar verkligen bilden på alla fyra hundarna, den är underbar! Sedan var det mindre kul att läsa att Nova blivit dålig (och Annie med sina öron). Att er otur aldrig vill ge med sig! Det låter som att lillan hämtar sig, hoppas hon blir bra nu lille snuttan. Kommer Annie få någon behandling nu? Fy vad jag lider med er! Du som verkligen lägger ner din energi på hundarna borde ju få ha pigga och krya underbaringar och inte behöva stå ut med allt elände. En STOR kram till er allihop!

Postat av: ≈Sanna≈

Publicerad 2011-05-26 22:13:22

Grattis till MHt!! Vad fin pappa/morfar Xilo är för sin ålder. Liza är ju ett år yngre men hon börjar tyvärr få lite ålderstecken. Jag gillar verkligen bilden på alla fyra hundarna, den är underbar! Sedan var det mindre kul att läsa att Nova blivit dålig (och Annie med sina öron). Att er otur aldrig vill ge med sig! Det låter som att lillan hämtar sig, hoppas hon blir bra nu lilla snuttan. Kommer Annie få någon behandling nu? Fy vad jag lider med er! Du som verkligen lägger ner din energi på hundarna borde ju få ha pigga och krya underbaringar och inte behöva stå ut med allt elände. En STOR kram till er allihop!

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-05-26 23:16:16

Men när ska det ta slut med allt elände för dina tjejer :( Tycker jag hade otur med Samira men jämför man hur otur du har så var ju hon en super frisk hund.



Hoppas verkligen hon blir frisk snabbt nu och kan få vara frisk. Verkar som om hon fått dåligt immun försvar efter allt hon haft och alla mediciner hon behövt ta. Finns det inget att ge henne som stärker immun försvaret, vore ju kanon i så fall :)



Vad tråkigt att folk tolkar din blogg fel :( Verkar finnas folk till allt verkar det som. I alla fall vissa verkar lite "konstiga". Du märkte väl vilket påhopp jag fick bara för jag varit och sett Cesar Milan.



Aj, aj. aj. Inte skönt fastna med fingret i linan och vovven drar iväg :( :( Hoppas att det går över snabbt nu :)



Ha det så bra och sköt om dig.



Kram

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2011-05-27 04:32:15

Sv: Fan, vad tråkigt - då blir det lite svårt att komma åt det också! :/

Postat av: Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa!

Publicerad 2011-05-27 10:24:38

trist när folk ska trilskas och krångla!

hoppas allt blir bra igen snart och att ni får en bra helg!



sv: jodå, det är lite bättre här... ska till läkaren om typ 5 min och få min dom. :)

Postat av: Anna

Publicerad 2011-05-27 10:47:21

Fy vilken otur tjejerna har :( Hoppas Annie blir frisk snart!

Jag vet inte vem eller vad det har skrivits i en kommentar men jag förstår att du funderar på en låst blogg för det har jag med gjort ibland. Folk skirver så konstiga kommenterer ibland...



Kramar

Postat av: Jonnie

Publicerad 2011-05-27 11:08:21

haha ja min sallad blir man skitsnygg av :)

Postat av: Anna

Publicerad 2011-05-27 11:32:48

Sv: Ok då förstår jag, bry dig inte om sånna energitjuvar!



Kramar

Postat av: Jonnie

Publicerad 2011-05-27 11:51:46

haha så illa kan de inte va :) men salladen gör så man blir ganska snygg haha, så testa :)

Postat av: Sarah

Publicerad 2011-05-27 12:10:41

Ibland undrar jag varför ska tycka och tänka så mkt om saker dom eg kanske inte vet så mkt om och bara läser på en blogg liksom... Hoppas tjejerna blir bra nu! Kram

Postat av: Lisbeth Zack och Wille

Publicerad 2011-05-27 13:35:58

Det finns alltid folk som fäller dumma kommentarer. Det är så lätt att skriva saker man inte vågar säga öga mot öga .Ta bort dem så fort du kan . Men låser du Bloggen har de vunnit och det vill vi inte. Sedan kan det vara svårt och lätt att missuppfatta varandra.När man skriver efter som det inte går att läsa av kroppsspråket. Skriver man mail får man vara övertydlig.

Postat av: Jeanette, Sly & Maya

Publicerad 2011-05-27 16:38:33

Jättetråkigt att läsa att hundarna inte mår bra:( Håller tummarna att de piggnar på sig snabbt! Vet en kompis vars rottis är en "öronhund" & hon har förbud helt enkelt på att bada - då det är lika med att öronbesvären kommer tillbaka på nolltid. Hoppas nu att ALLT går er väg & du slipper massa tråkigheter & har en rolig vardag istället med dina hundar. Kram från oss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela