Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Härliga väder...

Publicerad 2011-03-21 08:14:09 i Allmänt,

...ja igår njöt vi nog alla av den härliga värmande solen, gick upp före sju för jag skulle iväg å spåra med Annie ute på Tinnerö med Panken å Siv.
La först ett motivationsspår till henne å sen släppte jag på henne på spåret...hon markerade alla apporterna å svansen gick som en vippa i luften, hennes glädje har kommit tebax när de gäller spår å jag e sååå glad!!
Sen åkte vi hem å satt på ballkongen med kaffe å macka...heeelt otroligt vilket väder...senare tog jag med tjejjerna ut på en promis runt Skruvkulla...kl va närmare fem å solen värmde även då...John tog sig an Nova å hon skötte sig galant å inga tokerier på deras promenad, de hade mött andra hundar å även någon som gruffade å lilltroll sa inte ett pip, nu kan vi bara hoppas på att att de börjar vända med hennes beteende å att kursen jag börjar på idag ska stärka henne ännu mer...ska gå en forts.kurs i allmänlydnad endast för att få hennes osäkerhet att försvinna å de e 10 hundar sammanlagt så nu kommer vi få jobba!!!*L*....vill ju komma ut på tävlingsbanan med henne men så länge hon e osäker så kommer de aldrig funka, vi får backa tebax å börja traggla från skratch!!
Ska träffa min läkare idag å gå igenom min "hydda" å mina mediciner...hoppas de blir så bra med denna läkare som de kändes som i måndags förra veckan!!! ha en superduper bra dag idag!! kramelikram


Annie hittat första apporten


Så glad att de gick sååå bra

Siv släpper på Hilda på spåret



Panken selar på Zäta

Även Zäta skötte sig bra i spåret

...så summa summarum så gick alla tre hundarna bra i spåret å även budföringen gick bra. Ska ta å bege mig ut i skogen med tjejjerna, idag e de mulet å regnet ser ut att hänga i luften men vi får hoppas på att de hänger kvar där!!


Annie sitter å njuter i solen

Dumt att lyfta på benet tycker Zäta...


Kommentarer

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-03-21 12:15:05

Härlig stil på Zäta!



Så det är inte bara mina hanhundar som ogärna lyfter på benet! :P



Sv: Ja, fast en lösning kan vara nära! Vi kommer att bygga om den på jobbet! Med lite tur kan jag visa bilder på detta till helgen! :)



Ha en fin dag!

Postat av: linaa vikken pina

Publicerad 2011-03-21 13:11:41

Duktiga ni är!

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-03-21 18:26:33

Sv: Ja, visst är det tråkigt, men samtidigt får man räkna med sånt :S

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-03-21 22:07:20

Låter som om du och tjejrna haft en kanon dag med både fint väder och spår :) Kan inte bli bättre :)



Vad skönt att lilla Nova skötte sig på promenaden med John och hundmötena :) Hoppas att kursen hjälper lilla tjejen att inte vara osäker längre så ni kan komma ut och tävla lite.



Sv. Ja han är verkligen söt Rex, som en stor nallebjörn :)

Postat av: Petra Lindroos

Publicerad 2011-03-22 08:08:52

Åhh vad skoj att spåra. Ska ta upp det jag med snart. Dino lyfter benet så man tror att han ska knäcka det. Han tar inga genvägar... Roliga de är. Kram

Postat av: Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa!

Publicerad 2011-03-22 12:49:50

underbart med vår! :)

pssst... all vår snö är nu borta. hihi!



sv: ja risken ser la rätt stor ut att det kan bli så... :)



ha en underbar dag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela