Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Lugnt på träningsfronten...

Publicerad 2011-06-02 09:58:42 i Allmänt,

...med tjejjerna har de varit, vill verkligen att de ska vara fit for fight innan vi drar igång igen...men nu verkar båda två pigga på sig å börjar bli sitt rätta jag igen...ska antingen köra lydnaden eller spår på söndag om än i varlig form. De jag börjat ge Nova verkar ge effekt...Hyposchylin för hennes infekterade tarm...Annie har fått två omgångar med Äppelcidervinäger uppkokt i vatten...de har kommit ut en del skit ur örat så nått positivt e de med de.
Fästinghalsband har jag slopat detta år men torkar lever i ugnen med pressad vitlök på...de har effekt...har plockat några på Nova och en på Annie, vet att flera som har halsbanden har haft fler fästingar än vi har haft tillsammans på tjejjerna så nog tror jag på de!!.
Idag e John iväg å hjälper sin son Johan att flytta till eget, härligt när barnen börjar stå på egna ben!!.
Där emot har vi ett problem som känns lite jobbigt, Johns dotter har en hund som hon nu inte har råd att ha kvar en Dogo deu Bordoux eller hur de stavas, ni som sett Turner and Houtch vet vilken ras jag menar...en underbar tjejja som heter Augusta...skulle gärna förbarma mig över henne men kan inte pga att jag redan har två,  Nova å Augusta går ihop men de skulle bli för mycket för mig att aktivera...har dåligt samvete ändå mellan varven när de gäller tjejjerna!!
Ska åka in lite senare å se hur Johan har fått de, e tydligen en helt nyrustad lgh med kakelugn i lgh...inte alls fel!*L*
Näe nu sitter jag bara å svamlar men ha en bra dag med allt vad de innebär!!...fridens...


Nästa helg ska jag åka till min älskade dotra å hennes sambo å
hälsa på, var alldeles för längesedan....saknar dig massor!!!!

Kommentarer

Postat av: Albin

Publicerad 2011-06-02 10:21:36

sv: haha, jag vet att det är rotw.. ^^ Jag skulle bara skoja med dig och se om du gick på det =D tort skämt ;)

Postat av: Albin

Publicerad 2011-06-02 10:43:10

sv: haha fett skoj ju =D Eller inte men ändå:D hon är söt

Postat av: Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa!

Publicerad 2011-06-02 11:34:52

härligt att dom mår bättre! :)



sv: njae... han har inte fattat de där än... mest traktorer, bilar och lastbilar som gäller nu. hehe!



trevlig helg!!!

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-06-02 19:14:31

Vad skönt att dina tjejer börjar bli friska igen :) Lycka till med träningen på söndag :)



Vem är den trdje vovven på bilden? Antar att 2 av dom är dina.



Sköt om dig :)



Kram

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-06-02 19:35:15

Aha, så din dotter har också lika ras som sin mamma. Den var väldans söt den också :)

Postat av: Sarah

Publicerad 2011-06-02 20:05:28

Härligt att dom börjar bli friska igen :) Kram

Postat av: Anna

Publicerad 2011-06-02 21:07:29

Förstår att du inte vill träna när tjejerna inte är helt 100. Det gör du rätt i!

Så himla bra att Nova börjar bli bättre :)



Kramar

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2011-06-02 21:13:16

Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot någon ny hund här heller :/



Ha en fin kväll!

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2011-06-03 08:19:00

Sv: Jag lovar att säga till om vi hör någon som skulle kunna!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela