Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Hundcoach...

Publicerad 2011-06-17 18:44:05 i Allmänt,

...träffade vi idag med Nova, en underbar person som gav oss massa energi å råd om hur vi ska gå vidare...vi fick gå ut här på Tornby köpcentrum för att hon ville se hennes beteende...finns en del att jobba med och jag blev skitglad rent ut skrivet för hon sa att vi hade en kanonfin kontakt och att de märktes att vi hade en bra "relation". De som var så skönt var att ÄVEN hon sa att MHt inte alls speglar de vardagliga vilket de finns folk som kommenterar om att de inte e nått fel på Nova å att de e mitt fel att hon e som hon e...hon sa att de e helt fel från början till slut...Nova e osäker å behöver ett eget stoort space och vi får jobba därifrån...vi kommer att gå hos henne några gånger till att börja med men vi ska jobba vidare på de vi fick med oss från henne under några veckor innan vi ses igen...så härligt att träffa människor som vill en väl å inte alls klankar ner på en som vissa gör...stryker en medhårs å sen kommer knivhuggen som besked på posten, finns en anledning till att vissa människor inte finns kvar i mitt liv!!...och så kommer de oxxå att förbli...man visar gång på gång hur jävla falsk man e...Nog om detta...
I helgen blir de spår med tjejjerna och ev lydnad inne på klubben, köpte ett kanonbra sele till Nova som funkar så att vill hon dra iväg så vänder hon upp mot mig när koppellängden tar slut, testade de när vi gick ute på Tornby å vilken effekt de blev!!!...näpp NU har jag inte tid med de här längre nu ska jag lägga lite av min energi på något positivt...nämeligen mina tjejjer...blir en tur till skogen då vi varit inne i stan nästan hela dan med de så nu behöver de få röra på sig och även jag!!! Ha en underbar helg å ta hand om er!! kramelikraaaam



Snart drar dotra till Spanien med Andreas...hoppas ni får
underbara 14 dagar tillsammans i värmen!!!!!


Tycker Vallmon e otroligt vacker

Kommentarer

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-06-17 19:01:46

Vad kul att ni får hjälp av en hundcoach med Novas "problem". Bra när man hittar nån som man känner förtroende för och är duktig :)



Vad härligt med lite spårträning :) Jobbar em hela helgen så här får man vara glad om man hinner gå en skaplig promenad :)



Ha en skön fredags kväll nu du och dina fina tjejer :)

Postat av: Anna

Publicerad 2011-06-17 19:20:44

Mycket positivt att ni träffat en sådan bra hundcoach :) En som vill hjälpa och inte stjälpa ;)

Det är så tragiskt att vissa människor slår i från sig med näbbar och klor om det är något...

Men det är ju just dessa människor som har egna problem med sig själva och det måste du ha i minnet!



Hundar/vargar/människor föds med olika personligheter det får man inte glömma. Sen är även valptiden viktig innan valpen fyller 8 veckor och flyttar till sitt nya hem!



Lycka Till med träningen på klubben i morgon :)



Kramar

Postat av: Jeanette, Sly & Maya

Publicerad 2011-06-17 19:33:46

Vad bra att du har hittat ngn som kan stötta och ge er vägledning genom Novas tonårs/slyngelperiod. Herregud Kicki SKIT i vad andra tycker, satsa din energi på er istället:) Det där kommer bli jättebra & det är MÅNGA som får jobba häcken av sig under "slyngelperioden";) Kram från oss

Postat av: Gittan

Publicerad 2011-06-17 21:04:53

Vad skönt att ni fått pos hjälp och att det inte är alltför stora problem med Nova. Hoppas det hjälper er i framtiden också. Kram från mig och Danne

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2011-06-17 22:09:53

Vad skönt att du fick höra de ord som du behövde höra!



Det finns ju alltid andra människor som ska yttra sig i både det ena och det andra, utan att egentligen veta vad dem säger :/

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2011-06-17 23:08:14

Sv: Vi får väl hoppas att det ger med sig, så du slipper höra en massa skit :/

Postat av: Anna med flock

Publicerad 2011-06-18 10:47:45

Bra att du hittat någon som du känner vill dig väl och ser på Nova på "rätt sätt". Folk som har åsikter kommer man aldrig ifrån tyvärr, dom finns överallt... Tim var rätt jobbig i slyngelåldern med.. både utfall mot hundar och annat pga osäkerhet sen han blev påflugen flertalet gånger och delvis pga min egen okunskap men med mkt jobb (och tårar) så blev han en härligt stabil grabb..



vill bara ge dig en styrkekram!, det är jobbigt men jag tror på er och tror att det kommer bli jättebra i längden med allt jobb du gör.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela