Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Vill bara tacka..

Publicerad 2011-07-05 22:53:38 i Allmänt,

...alla er som ger sitt stöd för mitt jobb med lilltroll...har ju aldrig haft en sådan hund i hennes kaliber och visst har jag gjort misstag med henne...MEN jag försöker å söker all hjälp jag kan få...era glada positiva kommentarer gör bara så gott i själen...vi e en bit på väg men än finns de mycket att jobba med...OCH jag jobbar med BÅDA mina hundar om än på olika plan...mötte ikväll en tjej med två Newfoundlands som gruffade som Nova ofta går igång på men idag tittade hon bara på de å sen gick vi in till oss...LYCKA när vårt arbete ger utdelning, minsta lilla grejj blir en stooor glädje för mig...men som hund coachen säger..de tar säker upp till ett år innan vi e i hamn men vad gör de...bara vi kommer dit så kämpar jag till sista svettdroppen oavsett vad vissa tycker så e mina hundar de bästa jag har...och jag gör ALLT för att de ska ha de bra!!...gruppkram till er positiva glada vänner ni gör skillnad!!  <3


Mitt lilltroll är en stjärna i alla högsta grad...

Kommentarer

Postat av: Petra L

Publicerad 2011-07-06 09:48:31

Så söta de är när de är valpar!!!! Du är jätte duktig med lilltroll. Jag vet att du kommer rå det i hamn men galans. Det är skönt att läsa hur du arbetar då jag haft stora problem även med mitt troll och har nu kunnat slappna av. Det är skönt att läsa att fler jobbar på problemet. Diggar dig/er skarpt. Kram

Postat av: Anna

Publicerad 2011-07-06 11:24:38

Du är jätteduktig med lilltroll :) Man kan inte stessa fram ett resultat utan det får ta den tid det tar! Även om det är jobbigt så får du se det som att du faktiskt lär dig någonting nytt kanske varje dag med lilltroll. Du får se henne som din läromästare, se det som en utmaning :)

Det är du som skall vara en lugn, trygg och stabil ledare för henne och det är du som skall visa henne vägen. Det får du absolut inte genom stess!



Så jobba vidare och sikta mot stjärnorna :)



Kramar Anna

Postat av: Anna med flock

Publicerad 2011-07-07 11:14:06

Vad fint skrivet! Jag tycker du är jätteduktig som jobbar på, slyngelåldern kan vara riktigt tuff och det gäller att orka fortsätta. En stor eloge till dig för allt du gör för dina vovvar! Känslan när något lossnar efter mycket slit är verkligen härligt, ta vara på alla små framsteg och försök att inte gräma dig för mycket när bakslag kommer (så försöker iaf jag tänka för att orka när det känns motigt). Att tillåta sig att njuta av det som faktiskt går bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela