Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Har hamnat i ett....

Publicerad 2011-01-14 15:13:10 i Allmänt,

ekorrhjul med den lilla å de blir så nedrans jobbigt när de händer saker hela tiden, idag var jag och Katarina ute med hundarna....hon tog Annie å jag hade då lilltroll...de vi inte såg var en katt som låg på en trappa till ett hus men den såg Nova så jag for som en vante å Katarina lika så...nu hände de inga större saker men hade jag gått med båda själv då hade de inte varit skojj...jag landade i en buske å Katarina oxxå så vi klarade oss men hur f***n ska jag få bort de här beteendet....man e ju inte alltid förberedd å Nova blir heeelt rabiat...någon som har något förslag??...de e ju samma när vi möter hundar, ibland går de jättebra å ibland så vrålar den lilla som en stucken gris å ska fram till varje pris...jag går ju separata promenader men de e ju inte alltid man har tid att gå åtta promisar per dag med de....finns ju annat oxxå att göra...jag blir så jäkla frustrerad över de här beteendet!!!!!
Hoppas ni får en bra helg å ta vara på varandra...morgondagen vet vi inget om så njut av stunden du befinner dig i




Johns dotter som jag fotade för ett år sedan men gillar de här fotot massor


Julros


Gisela kramar om en jätte ek

Kommentarer

Postat av: Carro & Edvin

Publicerad 2011-01-14 17:18:59

Ja du hoppas vårat 2011 blir bra då=). Ja du har verkligen haft otur med hundarna så hoppas på en tursamt år för er iaf <3. Ja hoppas med mamma blir bättre=). Kramis

Postat av: Mita

Publicerad 2011-01-14 18:16:23

Julros nu???



Trevlig helg!!

Postat av: Jonnie

Publicerad 2011-01-14 18:57:09

haha ja men de ser lite väl rosa ut :) men de e rätt tufft ändå :) haha

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-01-15 08:58:35

Jag har liknande problem med mina hundar när det gäller katter, kor och annat.



Dock hjälper det att försöka fånga hundens uppmärksamhet i tid - men då måste man först se störningen innan vovvarna.



Deras reaktion blir dessutom kraftigare om dem är fler, men jag kan inte gå ut med hundarna en och en heller :P

Postat av: Jonnie

Publicerad 2011-01-15 10:10:23

joda de smakade inte fy skam :) lätt och snabbt att laga :) hoppas att du får en bra helg :)

Postat av: Jonnie

Publicerad 2011-01-15 10:18:17

jopps alltid gott att komma ut o röra på sig :) jo kidsen e 13 och 16

Postat av: Jonna & Svante

Publicerad 2011-01-15 10:44:25

Svante har jag kört skvallerträning med. Det har funkat ganska bra för oss, nu blir konsekvenserna inte lika stora om han drar efter nåt eftersom han väger 12 kg, men ändå! :D

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-01-15 11:30:48

Usch vad tråkigt med din förkylning :( Hoppas du inte fått en lika envis som den jag hade.

Håller verkligen tummarna att det ska vara Annies sista antibiotika kur nu och hon får vara frisk.



Ja du, inte lätt när vovvarna jagar :( Ända sättet hindra dom är väl nästan att försöka hinna se "bytet" före dom. Men hur lätt är det alla gånger :( Dom upptäcker ju allting tyvärr allt mycke före oss oftast.



Vet att många människor är väldigt ani till olika hjälpmedel så som nosgrimma....Kommer väl få en massa påhopp nu....Men den gör ju att du som förare orkar att hålla hunden lättare. Vist är det en qvick fix lösning. Men medans man klurar på problemet och försöker hitta en lösning kan det nog hjälpa rätt bra. Tror jag i alla fall ;)



Krya på dig nu och hoppas du slipper åka kana efter tjejerna.

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-01-15 11:52:51

sv: Ja, det råkade bli några fler muffins än planerat ;)

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-01-15 16:10:37

Sv: Den stora nackdelen för mig är att inget sånt tycks fastna alls! I stället ligger jag ständigt under min idealvikt med några kilon.



Men jag har en aning om att allt sånt här kommer att börja ändras om något år :S

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-01-15 16:22:56

Sv: Läget har alltid varit sånt för min del, och i kombination med mycket träning måste jag sabbat matsmältningssystemet totalt :P

Postat av: Anna & Nova

Publicerad 2011-01-15 17:02:45

Låter som Nova är inne i en trotsperiod, det brukar gå över. När jag har haft bekymmer med min Nova vid tex hästar så har jag fångat hennes uppmärksamhet och satt henne ner och använt klickern och belönat med godis när hon varit lugn. Nu vet hon det att man får godis vid hästarna och att man skall vara lugn. Hon ser dem som något positivt. Men det är ju svårt när man är oförberädd som vid tex en katt eller vilt, det är ju mycket lättare att avleda när man upptäcker något i tid!



Tråkigt med er bil :( När ni har lagt ut så mycket pengar på den så skall den bara funka!



Massa Kramar

Postat av: fia

Publicerad 2011-01-21 17:21:01

jag har samma problem med douglas okcås, och det har vi haft ett bra tag nu, han går jättebra i kopppel drar knappt så det känns skönt, men när han ser något tex, katt eller en annan hund då går han fot även fast vi inte har sagt åt honom att göra det, men han går lite bakom helt fokuserad på föremålet och när dom är precis brevis så hoppas han rätt ut men man tror inte att han ska göra det och som sagt det är inte alltid det händer heller, så man flyger som sagt med ganska lätt eftersom han har några kilo, jobbigt som fan och lite pinsamt när han hoppas fram så mot andra hundar och skäller samtidigt, men om han nu får komma fram om jag inte orkar hålla emot så gör han inget han bara står där och glor men jobbigt ändå så blir ofta omvägar bara därför:(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela