Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

hade tänkt mig...

Publicerad 2011-02-08 10:19:56 i Allmänt,

...en skön tur till skogen igår, hade lite vårkänslor när fåglarna kvittrade utanför....stoppade in hundarna i bilen för att utforska nya delar av östgötaleden...var isgata på skogsvägen jag åkte in på men ingen parkeringsplats någonstans så jag stannade till på ett ställe där jag inte stod i vägen för andra bilar...
Släppte ut tjejjerna å Nova hade sitt obligatoriska spårlina på sig då hon drar iväg på vilt...hade köpt med tidningen å tänkte sätta mig ute i skogen å bara njuta av vattnet som porlar under isen i bäckarna å fåglarnas sköna sång MEN se de ville inte tjejjerna!!!
Fattade inte varför Nova va så jäkla på å skulle dra iväg till höger å vänster...linan på 15 meter räckte inte till för henne så hon drog å slet å jag blev bara mer å mer irriterad, Annie pep å skulle iväg men stannar ändå på mina kommandon....när vi gått ca 1 km så inser jag vad de e som spökar....en rejäl utfodringsplats för viltet ligger inne i skogen å de luktar väl väldans gott för de å här såg jag även en massa spår från både rådjur å andra större djur men även från vildsvinen...Så här rullade sig Annie å njöööt innan jag kom fram å fick upp henne å lilltroll gjorde ju naturligtvis samma sak å de fick nog i sig en heeel lunch av skit innan vi kom därifrån...så min tidning den läste jag irriterat hemma å njöt inte alls av vår tur igår!!



Massa rötter från björken ovanför marken...läckert!


Liite läskigt att åka bil på isgatan, OM man hade glidit av vägen!!


Här porlade vattnet, härligt att lyssna på...


Blåsten å regnet tog hårt på snön i helgen...så snart kan vi dra ut å spåra...


Kommer matte!!!


Nova har fått vittring på ytterligare nått djur


Utfodringsstället, hit åker jag dock inte fler gånger i vinter...*L*

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2011-02-08 11:27:45

Haha sötnosen! Idag tittar solen fram här vad det verkar! Ska ta ut Mammas hund i skidspåret idag, Golle har varit halt ett par dagar! Hoppas det går över!

Postat av: Petra Lindroos

Publicerad 2011-02-08 11:56:18

Det blir inte alltid som man tänkt sig. Sötnosarna. Kram

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-02-08 12:10:00

Härligt med vårkänsla!



Idag var det tydligen vår tur att få en skymt av våren nu när stormen dragit förbi: Strålande solsken! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela