Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

vet verkligen...

Publicerad 2011-12-28 19:26:57 i Allmänt,

...inte längre vad jag ska göra med fröken lilltroll...hennes beteende har varit allt annat än roligt den sista tiden och hon har även börjat med bakåt riktat beteende som INTE e ok....luften har gått ur mig mer och mer trots all positiv feedback av de som står oss nära i hjälpen med henne....jag vet att jag gör allt för henne och vi har oxxå gjort en hel del framsteg...men när de händer saker som inte funnits med i bilden tidigare och ett agerande som absolut inte e ok då börjar jag tappa tron på att vi kommer så mycket längre....de e bara fem v sedan kastrationen men tycker vissa saker har blivit värre än tidigare och de bakåtriktade beteende har aldrig funnits med i bilden innan....detta har verkligen sugit musten ur mig och att blogga har inte funnits med överhuvudtaget...så sorry alla bloggisar...har haft skallen full med allt annat gällande lilltroll....jag tänker inte ge upp än men tanken har funnits med i bilden...de tar upp till ett halvår innan man kan se hur kastrationen har gjort för nytta eller inte...vet att de inte löser våra problem med lilltrollet och jag sliter som f***n med hennes beteende....John har varit ledig några dagar å tagit sig an henne å de har varit så jäkla behövligt...att slippa tänka och andas Nova...hoppas verkligen att dessa veckor var botten i vår "karriär" tillsammans och att de nu bara kan bli bättre för annars vettekatten vad jag gör....hoppas att ni alla haft en underbar jul å hoppas ert nyårsfirande blir precis som ni vill ha de...kramizar å ta hand om er!!!


Trots att du e hin håle själv många gånger så kan jag inte låta
bli att älska dig mitt lilla pucko!! <3

Kommentarer

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-12-28 20:58:32

Ni får komma hit en helg och vila upp er så kan hin håle få busa loss ordentligt med Bagheera! :P

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-12-28 21:34:43

Sv: Ingen fara! Vi sätter henne i en taxi tillbaka till er om vi tröttnar på henne! ;)

Postat av: Anna med flock

Publicerad 2011-12-28 22:33:50

Tråkigt att det känns motigt! Förstår att det är jobbigt, det ska ju vara roligt att ha hund... Jag hoppas att det snart ska vända så ni får lite flyt och framsteg... kram på dig!

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-12-28 23:36:12

Men usch vad tråkigt att det verkar gå sämre nu med Nova :( Förstår att det måste kännas jätte jobbigt, du som lagt ner så mycke tid på henne.



Önskar verkligen att jag kunde hjälpa dig på nått sett. Vad är hennes största problem, mot folk eller bara mot andra hundar? Blir hon arg, rädd, förbannad eller vad är det hon gör. Är ju inte så lätt hjälpa till när man inte träffat henne. Men om du vill förklara bättre vad som är problemet kanske det finns en liten chans att man har en bra ide.



Du kan ju maila om du vill i så fall.



Håller iaf alla tummar jag har att det ska lösa sig med Nova.



Kram

Postat av: Sara

Publicerad 2011-12-29 10:17:23

Efter Jizza´s kastration blev hon hemsk! hur pigg som helst och började hitta på en massa konstigheter och en del av det sitter i än idag. Vet inte riktigt varför eg men försök ha lite tålamod även fast det är skit jobbigt så ska du se att det nog blir bättre snart!

KRAM!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela