Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Vad e rätt å vad e fel...

Publicerad 2011-04-22 20:44:12 i Allmänt,


...jag mår så jäkla dålig över de här som kretsar kring mitt lilltroll...vad e rätt å vad e fel att göra???...har ett jättebra stöd utav Cathrin som bedömnde Novas mentala status å jag e nog lyckligt lottad som kan få den hjälpen jag får...men visst sjunker jag ner i grubblerier kring lilltrollet å vad e bäst för henne???...e jag egoistisk som försöker få henne till att må bättre??....gör hon det??...KAN jag hjälpa henne???...ja de e många tankar som snurrar i mitt huvud...vad vi båda e överrens om att Nova ska inte lämnas till någon "duktig" själ som kan hundar...hennes stress skulle bara stegra å bli värre...hennes trygghet e hemmet men de finns så mycket utmaningar för henne när vi kliver ut från hennes trygga boning...jag kommer kämpa för mitt lilltroll å jag hoppas av heeela mitt hjärta att vi kommer på banan igen...men visst sjunker jag ner i alla frågetecken kring hennes mentala staus ibland å ifrågasätter mig själv....Cathrine har som skrivet innan varit ett stort stöd å jag kommer fortsätta ha kontakt med henne för att få feedback i mitt arbete med Nova...

Lilltroll på tinnerö

 

 

Lilltroll å jag ute på Tinnerö idag

Även i sådana här sammanhang får man ha koll på andra hundägare som har sina hundar lösa...fick säga till två st att koppla upp sina hundar å de säger båda två att min hund e inte farlig den vill bara hälsa....hur tänker man då???...fick vråla i att jag har min hund i lina för att hon INTE tycker om andra hundar...har man inte inkallning på sin hund ska den bannemig inte va lös heller...ska inte behöva gå emellan för att andras hundar ska fram till Nova!!!!!!!!

Kommentarer

Postat av: Anna med flock

Publicerad 2011-04-22 22:08:47

Jobbigt med andra hundägare som inte förstår att man inte vill att deras hundar ska komma fram till ens egna... hoppas ni förutom det fick en bra promenad.



Jag hoppas det ska gå bra med lilltösen, jag har ju bara träffat henne en gång och då verkade hon himla mysig men då var hon ju inte så gammal än så jag vet ju inte riktigt vilka problem ni upplever idag. Hoppas verkligen det löser sig till det bästa!



Passar på att önska dig en fin påskhelg!

Postat av: Jeanette & Sly

Publicerad 2011-04-23 08:23:12

Hej! Hoppas verkligen att allt går bra med fina Nova, hon är ju inne i en rätt jobbig ålder så jag hoppas det vänder med mkt tålamod & träning.



Visst är det OTROLIGT tröttsamt med hundägare som tycker att alla hundar ska "umgås"... inte konstig att noskvalster och annat skit sprids...



Ha en skön fortsättning på påsken!

Postat av: Carro & Edvin

Publicerad 2011-04-23 12:31:24

Tyvärr så finns de en del som inte fattar ett skit=(. Hoppas de löser sig för er iaf. Vet hur de kan kännas ibland. Hoppas Annie kryar på sig,funderat på att sterilisera henne?



Skickar massa styrkekramar till dig & ge inte upp=). Kramisar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela