Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Klubben..

Publicerad 2010-09-01 08:56:08 i Allmänt,

...åkte vi upp till igår å körde igenom lydnaden i Apellen...gick jättebra...sen tränade vi framförgående som vi inte tränat något på men Panken e en klippa å visade oss hur vi skulle börja träna in det å Annie var med på noterna!!...kul som bara den ju!*L*
...Nova börjar bli riktigt odräglig, i morse så mötte vi en tjejj med två barn å en Jack Russel å Nova började fara ut å morra åt den...hon börjar ju dessutom bli stark som satan så min nacke fick sig en rejäl knäck...snart e de slut på hennes löp å vi kan börja traggla igenom momentena som hon inte e så focuserad på nu.
I helgen kommer Annies kullbror Deus hit med Cissi och Lollo....ska bli jättekul å de e såå otroligt lika...svårt att se skillnad på de förutom att Deus e lite högre å grövre...vi har träffats en gång tidigare å de va drygt ett år sedan...
På söndag blir de spår å har Nova slutat löpa ska jag nog köra henne, om vi inte blir så många ska jag lägga ett spår till Annie med.
Soc tanten ringde mig i måndags å de blev ett trevligt samtal...mina hundar kom på tal å jag förklarade åter igen att jag aldrig skulle utsätta något barn för "farliga" hundar....hon tog till sig de jag sa å som skrivet de blev ett bra samtal å dessutom så tyckte hon att mina tidigare jobb var ett plus i kanten....vi har pratat fram å tebax om att ta ett barn på heltid...hade ett samtal med ett annat företag men de hade barn/vuxna mellan 13-22, annars e de soc i hemkommunen som har hand om de lite mindre....ska ta upp det med henne igen när vi hörs.
Nova e nu anmäld till Rottweilerspecialen i Eskilstuna den 25 september...hennes första utställning

Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2010-09-01 09:46:51

Bra att samtalet med soc blev bra tillslut. Kul med utställningeni E-tuna. Jag ska inte ställa min prins då han har överbett. Rätt charmigt faktiskt! Kram

Postat av: Anna

Publicerad 2010-09-01 14:54:10

Jasså skall du börja köra apellen med Annie? eller det kanske du har gjort förut bara jag som missat det:)

Så kul att Nova skall vara med på rottweilerspecialen :) Jag är inte heller förtjust i utställningar men klart att det är kul att få en bedömmning på hunden :)



Kramar

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2010-09-01 14:58:22

Har du testat nosgrimma? Det hjälper väldigt mycket vid sådana plötsliga kast. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela