Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Helgen har bara...

Publicerad 2010-09-12 17:24:17 i Allmänt,

...rasslat iväg å nu e de söndag kväll...i fredags kväll åkte John iväg för att jobba å kom hem i går kväll vid 21 tiden.
Jag å Johns syster drog till skogs med våra hundar å hade några timmar där ute å njöt av både bra väder å trevligt sällskap.
Sen gjorde jag inte så mycket mer i lördags...fick gädda å röding av grannen, kokade gäddan till tjejjerna å jag har ALDRIG sett de så tokiga i i fisk som då...Nova blev alldeles stollig å slickade frenestiskt av mina fingrar trots att de va slut för längesedan*L*
Idag kom Ante och Maria hit med sin rottistik Isa...vi körde med skyddsarmen å de va premiär för henne men hon e lite försiktig men kom igång efter en stund, blev fika här innan de drog hem...
Nu e vi hemkomna efter en promis runt Skruvkulla, stannade till å körde lite lydnad med tjejjerna...har tappat lite av gnistan till träningen men kommer väl kanske igång snart när värken börjar avta...hoppas ni haft en bra helg iaf!

Gammgubben Izor som snart blir 10 år men still going strong!


Nova drar ifrån "gamlingarna...

...som kommer lite efter...

Nova

Nova å Ante

Annie å John

Kommentarer

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2010-09-12 17:41:16

Fördelen med unga vovvar är att de lite äldre plötsligt får mycket att göra :P



Sv: Ja, det är tur att man har Debbie - utan henne hade det blivit svårt att renovera huset :P

Postat av: Anna & Nova

Publicerad 2010-09-12 20:28:32

Jasså dem gillade gäddan :) Jättebra för det är nyttigt med fisk :)

Kul att träna lite med skyddsarmen, skulle vilja göra det med Nova nån gång :)

Hoppas din värk avtar så du kan få tillbaka lite gnista. Jag vet precis hur det är, din stackare :(



Ha en fin kväll. Kramar.

Postat av: Petra

Publicerad 2010-09-12 21:14:17

Det låter ändå som om du har haft en bra helg. Du skrev att du tappat lite gnista när det gäller mathållningen. Du ska få ett tips som är väldig enkelt att hålla. Ofta är det sockret man är sugen på och har svårt att låta blir. Men gör ett val. Om du dricker mycket läsk så avstår du från det endast det, om det är godiset som är det jobbiga avstår du från det. Allt blir enkare om man tar lite i taget och samlar på sig lite + poäng igen. Ta en bit itaget. Man kan inte ändra allt samtidigt utan ta lite i taget och när det sitter vågar du dig på nästa. Hoppas att det var ett bra tips som du kan ta till dig och ge dig själ beröm hela tiden sätt upp lite mål som du önskar genomföra. Kram och lycka till hör av dig om du vill ha mer hjälp.

Postat av: Daniel

Publicerad 2010-09-13 14:33:27

Gnistan till träning brukar jag gå upp å ner. Pausa nån vecka å det tar emot

Postat av: Motorcykeltjejen

Publicerad 2010-09-13 21:22:02

Hej!!

Vilken fin blogg och himla söta hundar!! =)

Himla fina kort du lyckats ta i farten på hundarna!

Varför tränar man hundar att bita i armen?



hehehe, ja ibland är det skönt att sitta med bakom! ;)

Jag kom faktiskt ut en sväng idag med hojen, dock blåste det ju...



Ha det gott!

Kramar

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2010-09-14 12:30:24

Sv: Ja, ibland kan man konsten att skrämma upp sig själv :P Speciellt enkelt är det när någon fyrfoting reagerar på... ja, ingenting!

Postat av: Petra

Publicerad 2010-09-14 14:09:42

Jag behöver råd! Kan du kika in på min blogg och hjälpa mig. Kan tänka mig att du har massor av erfarenheter! Tack på förhand Kramis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela