Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Foton från vår...

Publicerad 2010-09-01 14:26:32 i Allmänt,

...två timmars skogspromenad idag...e så nöjd med tjejjerna då vi fick se två rådjur på vägen å ingen stack....Nova ville nog för hon försökte men kom tebax direkt...i dessa sammanhangen e båda en klippa men Nova börjar testa för fullt å kan bete sig illa...bara att jobba vidare på den fronten för när hon å jag e ute själva så funkar hon jättebra men så fort Annie e med å "suportar" henne då kan jag blir riktigt arg på hennes beteende!


Nova


Pinnbärarna


Rådjuren





Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-09-01 14:55:47

Åh så fina foton =) Gillar speciellt det med molnen :) Duktig du är :)

Så rediga töser som inte stack efter rådjuren =)



Kramar

Postat av: Anna

Publicerad 2010-09-01 16:18:29

Sv: Jaha ok :) Kul att ha tillgång till en "egen" instruktör :)

Kram

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2010-09-01 16:46:33

Det blir ju så att de försöker testa mer och mer när de blir lite äldre - men du fixar garanterat den biten :)



Sv: Ja, jag använder nosgrimman på några av mina hundar. Det är dels en trygghet när man går med alla, för tillsammans blir de fruktansvärt starka.



Jag kan rekommendera dig att testa en eftersom de inte klarar av att dra så hårt med den på, och har du ont i nacken så kommer du att märka en skillnad :)

Postat av: Petra

Publicerad 2010-09-02 08:23:50

Vad duktiga de var som inte stack! Jag läste bland dina kommentarer om nosgrimma. Jag hade det under en ganska så lång tid med Dino. Jag måste säja att där lärde sig både han och jag hur man gå bra i koppel. Min vän som har en irländsk varghund på typ 80kg har det hela tiden och de går super bra. Ha en fin dag för det ska jag skaffa mig. Kram

Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Publicerad 2010-09-02 11:26:26

Fina bilder från er promenad! Nosgrimma är jättebra och kommer spara din nacke. Pyz som väger ca 52-55 kg är världens snällaste (bor hos mina föräldrar) och drar vanligtvis ALDRIG i kopplet men har viltintresse och när han rycker till så känns det... pga det så har han nosgrimma på promenaderna och det funkar kanon. De får ingen "kraft" att dra & mina föräldrar som är 70+ kan lugnt gå vidare:-) Kram

Postat av: kaffehörnan

Publicerad 2010-09-03 01:53:14

Va fina foto du tar

Postat av: kaffehörnan

Publicerad 2010-09-03 10:18:28

Hej hej

Jo bilder är alltid roligt när man lägger in, sägerju lite mer

Ha en trevlig fredag

Postat av: Daniel

Publicerad 2010-09-03 14:33:26

Fina foton!!



Hur snälla hundar man än har så följer de sina egna regler ibland när man e ute i friska luften. Ser de andra djur så vet man aldrig vad som händer

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2010-09-03 15:34:59

Sv: Jag är själv lite av en "drömmare". Vill gärna hitta platser där jag kan vara ensam med mina tankar :)



Sköt om er! :)

Postat av: stina

Publicerad 2010-09-03 20:35:44

Jätteintressant inlägg och komentarer, lärorikt om hundar.

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-09-06 15:41:32

Halkade in här från en länk från din dottra.

Gillar det du skriver och dina foton är ju hur fina som helst... bara en sak att pepåka:) det är nog inte rådjur utan hjortar, rådjur har ingen svans... men det är ju samma typ av familj iaf :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela