Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Så less på de mesta...

Publicerad 2010-10-19 08:57:54 i Allmänt,

...just nu...ringde v-centralen igår för mina mediciner hjälper inte längre å jag vill inte öka dosen på någon av medicinerna utan att höra med de först, sen har jag sådan värk i min vänstra sida å de har jag haft i flera månader å de blir bara värre å värre...en sköterska ringde upp super stressad å frågade om jag ville ha en telefontid??...kan min läkare hjälpa mig med smärtorna via telefonen undrade jag...då kom den sista dräpande kommentaren från henne....ja, jag ser att han har en jourtid imorn men den e kort...endast tio minuter...ja vad säger man, ifrågasatte hur mycket man hinner på en sådan kort stund??...ja passar de inte får du väl ringa imorn igen blev svaret....japp den svenska sjukvården e inte till för de som behöver den, kan oxxå skriva att de e Carema som tagit över denna vårdcentralen...innan dess fick man den hjälpen man behövde.
Känner mig som  en fånge i min egna kropp just nu, vad jag än försöker mig på att göra så triggar värken i både ben, arm å nacke...
Ibland så undrar jag om jag gör Nova rättvisa som har henne kvar, känner att träningen för hennes del blir åtsidosatt...hon e så himla duktig å hon kan verkligen komma en bit på väg men jag sätter käppar i hjulet som inte har den orken jus nu...med Annie e de annorlunda även om hon oxxå behöver sitt men hon kan va utan träningen utan att kliva runt på klorna...ja de e många negativa tankar i omlopp just nu inte bara kring Annie å Nova utan i de stora hela så ser jag inte så ljust på tillvaron...brukar kunna få rätt mörka tankar den här årstiden å nu när värken bara triggar å jag inte orkar med mig själv knappt...hur ska jag orka med andra då??...sover flera timmar på dan för att orka va något så när trevlig när John kommer hem...i dag e de arbetsträning å Annies kurs men jag vet inte om jag orkar med något av dessa som de känns nu, vill bara krypa ner under täcket å försvinna en stund....


De bästa man har sätter man väl på bordet??
Annie fick godis av mig efter tävlingen å Jessica A fotade
ser ut som hon får en riktig kyss men de e bara lite gott
godis!!

Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2010-10-19 12:05:55

Men fina Kicki. Vad ledsen jag blir när jag läser hur du mår. Hoppas verkligen att du får den hjälp du behöver och att det finns ett ljus där framme inom en snar framtid. Kramar i massor till dig och de dina.

Postat av: Anna & Nova

Publicerad 2010-10-19 12:16:55

Fy fan rent ut sagt :( Hur kan de behandla människor så illa :( De är där för att hjälpa dem som är sjuka, inte släppa spydiga kommentarer och vara omöjliga att ha att göra med. Då kan de söka ett annat jobb så det så!

Vet du, jag gick på en vårdcentral innan som är ägt av Carema men jag var tvungen att byta för de var inte riktigt kloka. En läkare sa att jag hade ont och var svullen i nacken för jag hade gått upp i vikt. Hur kunde han ens säga att jag hade gått upp i vikt när han aldrig hade träffat mig innan. Jag har en allvarlig whiplaschskada. Ja de kunde inte hjälpa mig och jag blev helt förkrossad. Jag fick iaf tag på en underbar läkare på en annan vårdcentral och jag bytte. Carema är skit! Försöka att byta om du kan!

Jag känner igen det där med alla jobbiga tankar denna årstiden. Man får mer värk när det blir kallare,blåsigare och mörkare ute.

Jag hoppas att du får den hjälpen du behöver och att du mår lite bättre snart!

Styrkekramar till dig :)

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2010-10-19 17:06:23

Sjukvården är verkligen inte vad den borde vara!!



Finns det möjlighet för dig att hitta någon doggywalker som kan hjälpa dig med promenaderna, så du får möjlighet att pusta ut lite?

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2010-10-19 23:53:10

Ja du den svenska sjukvården är absolut inte kul :) Det minsta man förväntar sig är ju ett trevligt bemötande men så är det tyvärr inte alltid.

Man kan ju även undra varför man har en jour tid på bara 10 min. Vad förväntar dom sig att dom ska hinna på det.



Vad tråkigt om du mår så dåligt att du inte hinner med din Nova :( Inte kul alls känna man inte hinner det man borde göra. Hoppas verkligen att allt löser sig så du kan ha kvar din lilla flicka. Är inte lätt göra sig av med sin älskling.



Hoppas du får hjälp nu och blir bättre. Jag håller tummarna.



Kram!!!

Postat av: Daniel

Publicerad 2010-10-20 08:37:35

Attans att jag inte e där å kunde hjälpa dej! Rå om dej nu!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela