Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Skräckslagen...

Publicerad 2010-11-17 10:15:22 i Allmänt,

...blev vi allt i går kväll då lillan plötsligt blev väldigt konstig, hon har ju som skrivet i förra inlägget bitit sönder Johns bäddmadrass å troligtvis fått i sig skumgummi från den....22.30 blev hon väldigt slö å var knappt kontaktbar...ögonen hängde på henne å hon låg som en ihoprullad liten sak...hade ju hört att en hund dog av att ha plockat i sig skumgummi å dog på plats efter några timmar...de senariot förföljde mig å jag försökte få tag i min veterinär som bara hade telefonsvararen igång...vi ringde runt å de som hade jour hade de till 21.30 så våra djur får alltså inte bli sjuka efter de...Jag åkte med Åsa in till min veterinär å bankade på dörren men ingen reaktion...märkte att Nova verkade lite bättre då jag hade masserat magen på henne en hel del innan vi åkte...väl hemma igen så la jag mig i soffan där Nova lagt sig å hade koll på henne under natten, fram på småtimmarna så började hon sova lugnt å fridfullt å kl 6 i morse ringde min veterinär...hon hade hört meddelandet men hade stängt av mobilen då hon var på utb i Uppsala så nu blir de att avvakta så hon inte blir sämre igen...nu sover hon gott i soffan å jag e trött som f***n å skulle oxxå behöva sova en stund....ska väl försöka med de...ha de gott å ta hand om er!!


Mitt lilla pucko som kan driva mig till vansinne men hon e
heeelt underbar oxxå även om de tufft just nu!!!<3

Kommentarer

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2010-11-17 10:32:44

Men jösses då!!!! Förstår du blev skräckslagen när hon blev så dålig :(



Men vad puckat att ingen veterinär har jour efter kl 21,30. Är verkligen glad att man bor så nära Strömsholm om det skulle hända nått. Det tar ca 20 min för oss dit.



Har ni inget djursjukhus i närheten där du bor??? Var i vårt avlånga land bor du??



Fast även om du bor långt bort från Strömsholm så kan man ju i alla fall ringa och rådfråga dom om man vill.



Håller tummarna att allt går bra nu och att du får sova lite också.



Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2010-11-17 11:42:32

Vilket fruktansvärt jobbigt läge, men skönt att hon verkade bättre!



Hoppas verkligen att hon fortsätter att bli bättre!

Postat av: Gittan

Publicerad 2010-11-17 12:39:22

Är det aldrig slut på eländet för e del?

Hoppas att hon fortsätter bli bättre. Kram <3

Postat av: AFA Försäkring

Publicerad 2010-11-17 14:03:18

Hej!



Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg

att du skriver att du är långtidssjukskriven.



Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).



Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: www.afaforsakring.se/sjukforsakring



Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.



Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:

www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst



Annelie

AFA Försäkring

Postat av: Carro & Edvin

Publicerad 2010-11-17 15:45:47

Usch vad jobbigt=/,hoppas hon kryar på sig Nova,typikst att man inte får tag i en vet då man behöver de. Ja här är de full rulles. Ja hon fick sin 1:a behnadling så får vi se hur de kommer att gå men jag hoppas de ska hjälpa henne iaf. Kramar

Postat av: Anna & Nova

Publicerad 2010-11-17 18:04:53

Men jisses, tar det aldrig slut :( Stackars Nova :( Jag visste inte att det var så farligt med skumgummi men nu när du berättar så förstår jag :(

Jag hoppas att hon slipper problem och att det kommer ut den naturliga vägen.



SV: Då tycker jag att du skall träffa en annan läkare som tar dig och din värk på allvar! Du kan goggla på fibromyalgi. När jag läste om det började jag gråta för alla symtom stämmer och även om det inte är en rolig diagnos så känns det skönt att veta att jag inte är dum i huvudet utan att jag faktiskt är sjuk!



Många Kramar

Postat av: Mita

Publicerad 2010-11-17 18:05:33

Usch så hämskt, en av våra valpar dog just på det sättet så jag förstår din rädsla!!

Se till att hon dricker.

Postat av: Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa

Publicerad 2010-11-17 21:45:16

de verkar visst aldrig ta slut... stackare! hur mår hon nu?



sv: jodå rösten är la tillbaka, eller i alla fall på väg... så har jobbat två dar nu, men pratar fortfarande helst inte mer än nödvändigt. :)



hoppas du fick sovit nått!?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela