Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Min lilla...

Publicerad 2010-11-08 16:41:33 i Allmänt,

...har inte alls mått bra idag, hon hade svårt att vakna ur narkosen å hon ligger även nu helt utslagen med två fleeceplädar på sig, fick ut henne så pass att hon kissade å bajsade en sväng sen var de raka spåret upp i soffan å kura ihop sig där igen.
Medans Nova var hos veterinären så tog Annie å jag en rejäl tur i Tinnerö....de va friskt vill jag lova -10 grader så de bet rejält i kinderna...de va sååå otroligt vackert å jag glömde ju kameran hemma, så typiskt då jag såg en jättefin råbock å troligtvis några hjortar oxxå i en glänta...så vår dag har spenderats inomhus förutom att jag tog en tur i skogen med Annie då Nova låg å sov....så några foton blev de allt....nu ska vi få vänta i ca 10 dagar innan provsvaret på hennes biopsier.
Annie röntgade jag höfter, knän å ländryggen på i fredags å de visade inget speciellt, hon hade en viss pålagring vid ena knäet MEN de hon såg var en stor mängd med stenar i magen på henne så hon har fått massa sparris å gröt sen i fredags å stenarna vill inte komma ut som ligger i tjocktarmen så nu ska vi fortsätta stoppa i henne gröt å sparris å en ny röntgen på måndag e planerad om de inte kommer ut....så nu e jag så illa tvungen att leta igenom hennes avföring för att se om de kommer ut några stenar å har vi riktig otur kanske de får öppna å ta ut stenarna =(


Underbart väder med en uns av kyla, de gillar jag!


Tänk att dena lilla damen kan reta gallfeber på mig mellan
varven men hon betyder mer å mer för mig för varje dag
som går....min lilla "Muffla"!!!

Kommentarer

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2010-11-08 17:27:49

Stackars liten då! Hoppas verkligen att hon piggnar till! :/

Postat av: Anna & Nova

Publicerad 2010-11-08 17:32:21

Stackars Nova som mår så dåligt efter narkosen. Hoppas hon piggnar till snart!

Jasså Annie äter stenar? Hoppas de kan komma ut den naturliga vägen.



Massa kramar

Postat av: Zorted & me

Publicerad 2010-11-08 20:23:52

Usch det är läskigt när de inte vill vakna ordentligt efter sederingen, Zorro gjorde lika efter HD röntgen, men efter "riktig" narkos (operationsnarkos) har det gått bättre faktiskt.



Hoppas biopsin är ok och att den andra damen slutar äta stenar :) Inte så bra för vare sig tänder eller mage!

Postat av: Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa

Publicerad 2010-11-08 22:46:37

sv: tack! :)



hoppas dina töser kryar på sej snart o blir helt friska. trist med sjuka djur... min vovve (dog januari 2001) blev riktigt sjuk...



hoppas allt e bra annars!?

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2010-11-08 22:56:40

Men stackars lilla Nova som blev så tagen av sövningen:( Tyvärr så finns det ju hundar som det tar upp till ett dygn innan dom piggnat till igen.



Men jösses då, en massa stenar i Annies mage låter ju inte så bra :( Hoppas dom kommer ut den naturliga vägen nu med grötkur och sparris :)

Håller tummarna att dom kommer ut den naturliga vägen.



Postat av: linaa vikken pina

Publicerad 2010-11-09 04:03:27

De e när de blir tungt som man inser hur jävla mycket dem betyder för en!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela