Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

ute i skogen...

Publicerad 2010-05-06 07:26:06 i Allmänt,

....var vi igår som vanligt, de som blev lite jobbigt var att Nova fick up ett spår å drog som en avlöning....hon brukar aldrig springa speciellt långt bort från mig men de gjorde hon igår...hon kom tebax ganska snart men bara se henne dra iväg fick mitt hjärta att hoppa iväg...mötte sen en man i skogen som jag inte såg först...MEN det gjorde Annie och Nova...brukar ALLTID sätta de ner när jag har de lösa så de inte går fram till folk men nu sprang de båda fram å Annie "snackade" så klart med honom...stackarn...han blev livrädd å jag skämdes...som en hund!!! =P. Sen så var det dax å träffa "spårgänget"...ett härligt glatt gäng....Annie fick va hemma då hon nog e på väg in i löpet vilket jag trott väldigt länge nu...men vi ska köra med Nova och sen föra över det på Annie....lite foton från kvällen igår


Efter att spåren var lagda blev det den obligatoriska fikapausen


Novas nosarbete e de inget fel på...här med Panken


Mikaela och Sollan

ÄR SÅÅÅ HIMLA TACKSAM FÖR ATT VI FÅR VA MED I DETTA GLADA GÄNG
OCH PANKEN SOM STÄLLER UPP Å HJÄLPER OSS IGÅNG MED SPÅRET!!!!!!!!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-05-06 11:12:43

Härligt gäng ni är som spårar tillsamans :) Kul att Nova är så duktig tycker jag. Syns att hon arbetar med nosen på kortet, duktig tös =)

Postat av: Anna

Publicerad 2010-05-06 12:43:48

Ja precis man vill ju så gärna! Men det känns precis som om man blir straffad för att man försöker :( 25% är många timmar i veckan 10 timmar är det väl? Stackars dig som måste stri med FK angående timmarna. Hoppas att det löser sig, står på dig även om det är jobbigt. De skall inte få sätta sig på dig!

Postat av: Mikaela

Publicerad 2010-05-06 20:28:55

Roligt att du och John har kommit med! Ja, det var en superfin kväll igår! Kram!

Postat av: Daniel

Publicerad 2010-05-07 09:05:47

åååh va härligt, vill komma me er i skogen å fnittra!

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2010-05-07 16:13:12

Sist jag släppte mina vovvar här i skogarna stack de ut på älgjakt. Man känner sig ganska liten när man klockan 04.40 på morgonen står med två koppel i handen (hade bara två hundar då) och hör hur älgarna brötar iväg i skogen....



Jobbigt läge!! Men de kom tillbaka efter ca 5 minuter. 5 låååånga minuter!

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2010-05-07 17:28:31

Sv: Ha en trevlig helg själv! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela